Bowers en Wilkins 702 S3 Signature & HTM71 S3 Signature + Marantz Cinema 30

Gestart door CBdicX, november 22, 2024, 09:33:59

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Citaat van: Jokke op december 19, 2024, 07:54:43Bij Stassen hebben ze een demo toestel in voorraad : Stassen

Bedankt, dat weet ik, meer dealers hebben een demo of nieuw staan.
Voor het bedrag wat ik betaald heb moet ik maar wat geduld hebben, maar het is lastig  :wink:
Ik doe het nu met de Denon 2800, ook geen straf.....

CBdicX

Citaat van: mountainbiker op december 19, 2024, 09:50:50https://www.hifi-schluderbacher.de/search.htm?searchstr=Marantz+Cinema+40&l24%24c12%24searchButton_ctrl=&__VIEWSTATE=&l24_c12=1
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/202161538_-cinema-40-silber-gold-marantz.html

Levering 4-10 werkdagen (daar zit tussen kerst en nieuwjaar ook nog tussen) prijs: 2800,00
euro.
En verzendkosten vrij geld niet voor Nederland.

Ik heb betaald, zit je goed, 1449,00  :-o

Dat zelfde geld voor de B&W speakers, ook een prijs gehad die nergens anders te krijgen was, en is .

CBdicX

Nou, dat wachten op die Cinema 40 wordt steeds gekker.
Hier de laatste "voorspelling" van Hifi Klubben.

Ook de B&W speakers Signature Blauw laten het voorlopig afweten.

Ik ben wel bezig met een nieuwe subwoofer, ondanks dat ik eerst zonder wilde, en toch ook surround en Height speakers als Dolby Enabled (achter de TV).
Dat wordt toch mijn eerste idee, waar het hele lange wachten door ontstond, Klipsch RP140D en 240D.
Ik heb er nu 3 ontvangen, 3x RP140D, wat er 4 moeten worden, en dan nog 2x 240D als surround.
Ik heb er nu 2x 140D hangen als Surround (op z'n kop), dit moet 2x 240D worden.

"Work in Progress" zullen we maar zeggen.......

RHK

Citaat van: CBdicX op januari 09, 2025, 20:06:44"Work in Progress" zullen we maar zeggen.......

Ik zou zeggen ; Always on the move.......
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

CBdicX

Het is bijna niet te geloven, er werdt aangebeld en ja hoor, daar was de B&W Signature Blauwe Center speaker........
Nog geen tijd om em uit te pakken, dat gaat morgen gebeuren.

Wel slecht nieuws betreft de 702 S3 Signature vloerstaanders, die staan op levering April 2025, maar zegt de leverancier, die tijd vooruit staat er altijd als B&W geen voorraad heeft, normaal gesproken zal dit 1-2 maanden eerder zijn.

Ik ga ervan uit dat de Paashaas ze komt brengen.........

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op januari 17, 2025, 16:27:22Het is bijna niet te geloven, er werdt aangebeld en ja hoor, daar was de B&W Signature Blauwe Center speaker........
Nog geen tijd om em uit te pakken, dat gaat morgen gebeuren.
Heb jij meer geduld dan ik :lol:
Gisteren leverden ze hier zo'n frigobox op basis van een compressor terwijl ik aan het werk was. Ik heb dat ding toch snel eerst uitgepakt en aangsloten want ik was benieuwd.

Ik zal dan maar even gduld uitoefenen om te horen hoe die klinkt :D

Citaat van: CBdicX op januari 17, 2025, 16:27:22Wel slecht nieuws betreft de 702 S3 Signature vloerstaanders, die staan op levering April 2025, maar zegt de leverancier, die tijd vooruit staat er altijd als B&W geen voorraad heeft, normaal gesproken zal dit 1-2 maanden eerder zijn.
De reden dat ik zelden of nooit iets op bestelling koop, mede zoals ik hierboven al schreef heb ik geen geduld, maar ook de soms steeds opschuivende levering.

Ik stel me dan toch vragen met claims op site zoals deze, Voor 18:00 besteld, vandaag verzonden! (de Bowers & Wilkins 702 S3 Signature | Midnight Blue Metallic). Hebben zij dan wel een stock of krijg je een mooei verrassing na het bestellen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

CBdicX

Citaat van: dmeerpa op januari 17, 2025, 16:43:00Heb jij meer geduld dan ik :lol:
Gisteren leverden ze hier zo'n frigobox op basis van een compressor terwijl ik aan het werk was. Ik heb dat ding toch snel eerst uitgepakt en aangsloten want ik was benieuwd.

Ik zal dan maar even gduld uitoefenen om te horen hoe die klinkt :D
De reden dat ik zelden of nooit iets op bestelling koop, mede zoals ik hierboven al schreef heb ik geen geduld, maar ook de soms steeds opschuivende levering.

Ik stel me dan toch vragen met claims op site zoals deze, Voor 18:00 besteld, vandaag verzonden! (de Bowers & Wilkins 702 S3 Signature | Midnight Blue Metallic). Hebben zij dan wel een stock of krijg je een mooei verrassing na het bestellen.

Ja, dit is wel frustrerend.
Maar het niet alleen B&W, de Cinema 40 zilver heeft hetzelfde probleem, en van Klipsch heb ik er nu ook maar 3 van de 8.......
Morgen krijg ik wel de svs sb1000 pro, was ook een levertijd van 2 weken, maar dat is te pruimen.

Of deze leverancier heeft voorraad, wat B&W dus niet heeft, of inderdaad een verrassing na bestelling en betaling  nonono

CBdicX

Ok, hij staat......

Een ding is zeker, ziet er wat beter uit als de Kef Q6C  :-D
In het echt iets minder blauw als op de foto, bij weinig licht zo goed als zwart (dat zal Midnight zijn), de zon erop en hij wordt Blue Metallic .

Geluid is direct een stuk frisser en helderder dan de Q6, mooi midden gebied, lekker helder hoog.
Wel vreemd is dat ik een crossover krijg van 80Hz ( :-o ), terwijl het 3dB punt op 50Hz zit volgens de specs.
Zou dan ook wel moeten met 2 woofers in deze grote kast, en poort.
De Q6 krijgt op dezelfde plek 60Hz mee, die kan hier 3 keer uit, en zelfs de kleine Klipsch 140D krijgt 60Hz.

Als ik alles los trek en de sub uitschakel, dan subwoofer test files door de Center laat afspelen, slaagt deze met flag en wimpel.
Echt sterke goede (sub)bass, files van 30 en 40Hz worden zonder problemen afgespeelt, moet de Center dan wel wat harder zetten om 30-40Hz te horen, maar ook dat is geen probleem voor deze Smurf.....
Beide woofers werken en staan lekker te trillen op de sub files.

Ik snap die 80Hz dan ook niet, misschien nog maar eens een rondje Audyssey doen, maar het lijkt mij dat dat niet veel beter zal worden, of er was wat mis met die run.
Ik hoorde het al dat de center minder laag klonk dat de Klipsch 140D tijdens de Audyssey run.
Ik heb in het verleden meer dit formaat centers gehad, die werden altijd op 40Hz of Fullrange neer gezet.
Duik daar de komende dagen wel in en laat weten hoe dit afloopt, hoop dat dit smetje op deze prachtige center wel opgelost gaat worden.

EDIT:

Net een tweede run gedaan, de center zowat tegen de achtermuur geplaatst, maar dat maakt geen moer uit, er blijft 80Hz uit komen.
Vreemd dat de Q6 die 3x zo klein is met 60Hz komt.
Ok, 80Hz is bruikbaar maar toch vind ik het een vreemde toestand en had zeker lager dan 80Hz verwacht voor dit formaat kast en 2 woofers.
En de center kan lager, en die ruimte zou ik verwacht hebben, maar wie weet met Audyssey XT32 ?

Ik krijg wel het idee dat B&W niet helemaal "eerlijk" is qua opgave laagste frequenties.
Alle modellen, de grote vloerstaanders, de boekplank modellen, en de center, hebben een opgave van 46/46Hz bij -6dB
Ook de meting van de center laat een behoorlijke dip zien bij 50Hz, en een piek bij 80Hz !!
Ik vraag mij dus af hoe B&W erbij komt om 50Hz bij 3dB als waarde op te geven, in de meeting zit 50Hz op bijna -20dB, 80Hz zit op 3 dB, die ik dus ook krijg  :-o .......

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op januari 18, 2025, 16:23:36Ok, hij staat......

Een ding is zeker, ziet er wat beter uit als de Kef Q6C  :-D
In het echt iets minder blauw als op de foto, bij weinig licht zo goed als zwart (dat zal Midnight zijn), de zon erop en hij wordt Blue Metallic .

Geluid is direct een stuk frisser en helderder dan de Q6, mooi midden gebied, lekker helder hoog.
Wel vreemd is dat ik een crossover krijg van 80Hz ( :-o ), terwijl het 3dB punt op 50Hz zit volgens de specs.
Zou dan ook wel moeten met 2 woofers in deze grote kast, en poort.
De Q6 krijgt op dezelfde plek 60Hz mee, die kan hier 3 keer uit, en zelfs de kleine Klipsch 140D krijgt 60Hz.

Als ik alles los trek en de sub uitschakel, dan subwoofer test files door de Center laat afspelen, slaagt deze met flag en wimpel.
Echt sterke goede (sub)bass, files van 30 en 40Hz worden zonder problemen afgespeelt, moet de Center dan wel wat harder zetten om 30-40Hz te horen, maar ook dat is geen probleem voor deze Smurf.....
Beide woofers werken en staan lekker te trillen op de sub files.

Ik snap die 80Hz dan ook niet, misschien nog maar eens een rondje Audyssey doen, maar het lijkt mij dat dat niet veel beter zal worden, of er was wat mis met die run.
Ik hoorde het al dat de center minder laag klonk dat de Klipsch 140D tijdens de Audyssey run.
Ik heb in het verleden meer dit formaat centers gehad, die werden altijd op 40Hz of Fullrange neer gezet.
Duik daar de komende dagen wel in en laat weten hoe dit afloopt, hoop dat dit smetje op deze prachtige center wel opgelost gaat worden.

EDIT:

Net een tweede run gedaan, de center zowat tegen de achtermuur geplaatst, maar dat maakt geen moer uit, er blijft 80Hz uit komen.
Vreemd dat de Q6 die 3x zo klein is met 60Hz komt.
Ok, 80Hz is bruikbaar maar toch vind ik het een vreemde toestand en had zeker lager dan 80Hz verwacht voor dit formaat kast en 2 woofers.
En de center kan lager, en die ruimte zou ik verwacht hebben, maar wie weet met Audyssey XT32 ?

Ik krijg wel het idee dat B&W niet helemaal "eerlijk" is qua opgave laagste frequenties.
Alle modellen, de grote vloerstaanders, de boekplank modellen, en de center, hebben een opgave van 46/46Hz bij -6dB
Ook de meting van de center laat een behoorlijke dip zien bij 50Hz, en een piek bij 80Hz !!
Ik vraag mij dus af hoe B&W erbij komt om 50Hz bij 3dB als waarde op te geven, in de meeting zit 50Hz op bijna -20dB   :-o .......

Inderdaad vreemd, maar als we dan naar de 30Hz kijken doet hij het daar nog behoorlijk als we weten dat de -6db op 45Hz ligt. Ik vermoed dat je met een staande golf zit op 50Hz, komt wel vaker voor rond deze frequentie.
Wel vreemd natuurlijk als je niks veranderde in de ruimte en enkel  de speaker. Ik dacht dan misschien door de bass reflex poort aan de achterzijde, maar de KEF had die ook (2 zelfs zie ik).

Eens proberen, puur als test door de center extreem veel naar voor te verplaatsen of die dip op 50Hz blijft of zich verplaatst.
Ik zit hier ook met zo'n dip (gelukkig op 17Hz).

Er zit toch geen bescherming ofzo in de bass reflexpoort ?
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

CBdicX

Citaat van: dmeerpa op januari 18, 2025, 17:55:00Inderdaad vreemd, maar als we dan naar de 30Hz kijken doet hij het daar nog behoorlijk als we weten dat de -6db op 45Hz ligt. Ik vermoed dat je met een staande golf zit op 50Hz, komt wel vaker voor rond deze frequentie.
Wel vreemd natuurlijk als je niks veranderde in de ruimte en enkel  de speaker. Ik dacht dan misschien door de bass reflex poort aan de achterzijde, maar de KEF had die ook (2 zelfs zie ik).

Eens proberen, puur als test door de center extreem veel naar voor te verplaatsen of die dip op 50Hz blijft of zich verplaatst.
Ik zit hier ook met zo'n dip (gelukkig op 17Hz).

Er zit toch geen bescherming ofzo in de bass reflexpoort ?

Die poort is open, daar kan ik zelfs mijn L#L in steken  :-D

Blijft vreemd , maar B&W zijn sowieso geen bass wonders, die hebben hun kwaliteit ergens anders liggen.
Ik kan altijd nog een klein subje mee laten spelen op de center  tijdens de setup om aan een lagere x-over te komen en zo de Audyssey filters te behouden.
Daarna zet ik de sub uit.....

Ik ben tegen hoge crossovers voor de center speaker.
Denk als ik de setup met de app doe, komt er nog 10-20 hz bij.
Dan gaat de sub "mee spreken" met de center wat natuurlijk voorkomen moet worden.
Daar zijn wel wat truukjes voor  :wink:

Het is alleen jammer dat dit misschien gedaan moet worden met zo een prijzige center.

RHK

Jij kan op de Marantz toch na de meting dat zelf ook veranderen neem ik aan? In 60 Hz bijv.
En B&W geen baswonders? Wacht maar tot je je fronts hebt. Zit zat laag in, bij stereo heb ik geen sub nodig bijv.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 18, 2025, 19:08:10Jij kan op de Marantz toch na de meting dat zelf ook veranderen neem ik aan? In 60 Hz bijv.

Kan, maar stel dat Audyssey de x-over op 90 hz zet, jij dat verlaagd naar 60 hz, dan heb je beneden de 90 hz geen correctie filters.
Of dit heel storend is weet ik niet, maar het wordt afgeraden.

Aan de andere kant "luister" je dan naar de bass zoals B&W het bedacht heeft.
Beneden de 500 hz corrigeren is wel het belangrijkste gebied, boven de 500 hz minder of zelfs niet gewenst bij deze kwaliteit speakers.
Dat is in te stellen met de app.

Maar goed, het blijft lekker om naar te luisteren, en ben benieuwd of het met XT32 ook zo blijft, maar vermoedelijk wel.
Gaat het in de app boven de 80hz, dan laat ik een subje mee spelen tijdens de setup, want de center kan het wel, dat heb ik gehoord tijdens de subwoofer testen op de center.

Audyssey wil ook nog wel eens zijn eigen interpretatie geven aan de setup, vandaar dat Dirac nu populair begint te worden, die interpretatie verloopt geheel anders.
Ook regelmatige phase fouten komen voor in Audyssey, een vreemd dingetje.
De app heeft andere resultaten dan de receiver versie, ook niet uit te leggen.

RHK

Citaat van: CBdicX op januari 18, 2025, 19:13:06Kan, maar stel dat Audyssey de x-over op 90 hz zet, jij dat verlaagd naar 60 hz, dan heb je beneden de 90 hz geen correctie filters.
Of dit heel storend is weet ik niet, maar het wordt afgeraden.

Aan de andere kant "luister" je dan naar de bass zoals B&W het bedacht heeft.
Beneden de 500 hz corrigeren is wel het belangrijkste gebied, boven de 500 hz minder of zelfs niet gewenst bij deze kwaliteit speakers.
Dat is in te stellen met de app.

Ik weet dat jij er altijd serieus mee bezig bent, moet toch wel goed kunnen met zulke mooie apparatuur. Ik heb alle speakers op full range en op 60Hz, behalve de Atmos speakers, die op 120Hz. LFE op 80Hz. Subwoofers op laag volume en lage crossover laten meepingelen bij HT en in stereo geen sub. Uiteraard lukt dat allemaal bij mijn kamer akoestiek en combi van apparatuur. Er zal hier en daar wel een gat zitten in de Hz en laag overgang tussen Sub en speakers, maar so what, goed is goed.
Oh ja, speakers +3Db gegeven na de meting.