Marantz PM62 - Mk II vervangen voor NR1510, verstandig of niet?

Gestart door srna513006, juli 16, 2024, 17:56:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

srna513006

Mijn zoon gebruikt op dit moment een Marantz PM62 Mk II en ik wilde die vandaag op een nieuwe Samsung Smart TV aansluiten, althans wat de Audio betreft.
Hiervoor gebruikte ik een DAC maar dat lukte niet, zie een ander topic, zie https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=19042.0
Nu vind ikzelf dat het gedoe is of wordt om e.e.a. van analoog naar digitaal om te zetten want ik moet immers opdraven als er iets niet naar behoren werkt.

Ik vraag mij nu af of het wellicht beter is om de oude Marantz te vervangen door een nieuwe type en wel de NR1510.

De huidige Bose boxen moeten op de nieuwe Stereo versterker aangesloten kunnen worden.
Op de nieuwe Stereo versterker worden de TV via HDMI-ARC en een PlayStation via HDMI aangesloten.
Bij voorkeur InternetRadio of een mogelijkheid om de bekende Nederlandse Radiozenders te streamen.
Het is de bedoeling dat alles via de Marantz afstandsbediening  bediend kan worden, dus TV in- en uitschakelen en de TV kanalen bedienen en het geluid harder of zachter te zetten.
Is deze vraag realistisch?

JohnWx

Ja kan maar heel veel ga je niet gebruiken

De PM62 is een mooi ding

Wat gaat er precies mis met de dac

Welke tv is het

Wij gaan wel op zoek naar oplossing  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Emiel77

De oplossing is er al als ik me niet vergis, er is een nieuwe DAC onderweg.
Verder verwacht ik van een NR1510 slechtere prestaties dan van de PM62 MkII als ik even heel eerlijk ben.

Nieuwe DAC lijk me dan ook de juiste beslissing.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

JohnWx

Citaat van: Emiel77 op juli 17, 2024, 21:24:51De oplossing is er al als ik me niet vergis, er is een nieuwe DAC onderweg.
Verder verwacht ik van een NR1510 slechtere prestaties dan van de PM62 MkII als ik even heel eerlijk ben.

Nieuwe DAC lijk me dan ook de juiste beslissing.

Ze zullen allebei prima versterken

Persoonlijk zou ik de PM ook houden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Emiel77

#4
Op zich eens, maar de NR richt zich meer op HT dan op puur stereo.
Persoonlijk zou ik in ieder geval nooit een HT gerichte versterker reciever of whatever als vervanger voor een puur stereo ontworpen model inzetten, just my thoughts...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

JohnWx

Citaat van: Emiel77 op juli 17, 2024, 21:32:19Op zich eens, maar de NR richt zich meer op HT dan op puur stereo.
Persoonlijk zou ik in ieder geval nooit een HT gerichte versterker reciever of whatever als vervanger voor een puur stereo ontworpen model inzetten, just my thoughts...

Heb niks met ht  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Frits Denon

Gewoon oude meuk blijven gebruiken. Werkt altijd en klinkt het mooist.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits Denon op juli 18, 2024, 18:32:13Gewoon oude meuk blijven gebruiken. Werkt altijd en klinkt het mooist.

 clown1

Niet Frits tis allemaal het zelfde het zit in ons brein of hoor ik dan nu in mijn brein  :-P  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Volgens mij is er voor nu wel een oplossing, gooi ik dit topic even op slot.
(Vraag elkaars nummer, kan je de hele dag appen)!  :schater:
Als er behoefte is dit topic open te houden dan hoor ik dat heel graag van de heer die dit onderwerp begonnen is!

Vriendelijk bedoeld, Marvin.  :-)

srna513006

Inmiddels is duidelijk geworden dat de Marantz PM62 - Mk II vervangen moet worden, dit ivm meerdere door mij niet oplosbare problemen.

In eerste instantie was mijn keuze gevallen op een Marantz NR1510 maar uit diverse reacties begreep ik dat dit niet zo'n goed idee is, zoals o.a. de opmerking van @Emiel77 over dat hij nooit een HT gerichte receiver zou kopen.
Nu zegt mij 'HT' niets maar dan is de vraag, wat dan wel?

Het gaat om de volgende te bedienen / aan te sluiten apparaten....

1x nieuwe recente Samsung Smart TV
1x KPN TV+ box (wordt binnenkort geleverd)
1x PlayStation 3
2x Bose boxen type 201 (impedance 8 ohm)

Het is de bedoeling om de meeste bedieningshandelingen zoveel mogelijk via één afstandsbediening te doen laten verlopen en dat geldt ook voor het stereogeluid afkomstig van de TV en de PlayStation incl. de af te spelen CD's.
Internet Radio is een pré.
 
Welke versterker etc zou hiervoor het beste passen?

Budget € 500,= max.

JohnWx

Cambridge Audio cxa 80 of zoiets op Marktplaats met digitale aansluitingen etcetera

Of Onkyo
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

#12
Citaat van: NB op augustus 01, 2024, 21:09:39Marantz PM 6007

Eens, wist niet dat deze nog leverbaar was.
Andere optie is de PM62 MKII reviseren, weet zo niet wat dat gaat kosten.

Wel handig om de spec's van de speakers nog even te matchen ook trouwens...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

srna513006

Bedankt maar wat is nu het essentiële verschil tussen de PM 6007 en de NR 1510?