Der NAD M10 V2

Gestart door ArjenAH, juni 19, 2024, 14:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArjenAH

Toch maar gedaan, de NAD M10 V2 is besteld en komt morgen.

Ik wil hem naast mijn Arcam SA30 gebruiken, met eventueel een versterker schakelaar, zodat ik niet iedere keer de kabels om hoeft te pluggen.

De streaming mogelijkheden zijn heel veelzijdig, BlueSound app, Roon Ready, Airplay 2 en Tidal-connect.

De bediening kan via afstandbediening, het touch screen of via één van de Apps. Er zitten twee subwoofer aansluitingen op. Hij levert 100 Watt per kanaal wat me ruim voldoende lijkt.

Ik heb goede recensies gelezen, dus ben benieuwd!
Arcam SA30
NAD M10 V2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar Arc
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X | Sony WH-1000M5
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

JohnWx

Mooi hoor geniet ze


Alleen schakel kastje is niet zo audiofiel  8-)  nonono  :-D


Speel nu met een kleine MicroMega Myamp van 500 euro klinkt ook prima t.o.v mijn oude Accuphase E-212


Dit is wel een makkelijk kastje om te switchen met ab :

https://www.hifistudio79.nl/product/fx-audio-pw-6-audio-switcher/
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Het is THE Nad komt uit UK

Nicht DER Nad aus Deutschland

 :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ArjenAH

Citaat van: JohnWx op juni 19, 2024, 15:29:21Het is THE Nad komt uit UK

Nicht DER Nad aus Deutschland

 :-D

Ha ja het was een spelfout  :|
Arcam SA30
NAD M10 V2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar Arc
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X | Sony WH-1000M5
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

ArjenAH

Citaat van: JohnWx op juni 19, 2024, 15:28:42Mooi hoor geniet ze


Alleen schakel kastje is niet zo audiofiel  8-)  nonono  :-D


Speel nu met een kleine MicroMega Myamp van 500 euro klinkt ook prima t.o.v mijn oude Accuphase E-212


Dit is wel een makkelijk kastje om te switchen met ab :

https://www.hifistudio79.nl/product/fx-audio-pw-6-audio-switcher/
Leuke switch, ik ga mij oriënteren, bedankt voor de link.
Arcam SA30
NAD M10 V2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar Arc
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X | Sony WH-1000M5
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

JohnWx

Citaat van: ArjenAH op juni 19, 2024, 16:08:35Leuke switch, ik ga mij oriënteren, bedankt voor de link.

Benieuwd wat je ervaart ik ben oud en doof aan het worden  :-o  :-D

succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Emiel77

Citaat van: ArjenAH op juni 19, 2024, 14:42:24Toch maar gedaan, de NAD M10 V2 is besteld en komt morgen.
Ik wil hem naast mijn Arcam SA30 gebruiken.

Ehm, die snap ik even niet...
Voor een andere ruimte of??

Mooi ding de NAD en ja 100W per kanaal is meer dan genoeg (afhankelijk van de gekozen speakers)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

ArjenAH

Citaat van: Emiel77 op juni 19, 2024, 21:21:42Ehm, die snap ik even niet...
Voor een andere ruimte of??
Nee niet voor een andere ruimte. Ik heb gekozen voor de NAD omdat het veel moderne futures heeft dan de SA30, bijvoorbeeld het grote display met aanraakscherm, die veel informatie geeft over de songs die je afspeelt en je kunt hem hiermee ook volledig bedienen. De SA30 is een klasse A versterker met een goede DAC en levert uitstekende muziekkwaliteit. De NAD klasse D versterker is misschien hierin wat minder sterk, maar de functionaliteit is erg goed en bedieningsgemak is uitstekend.

Ik heb er de ruimte voor en ga een schakelaar tussen beide versterkers plaatsen, zodat ik niet steeds de luidsprekerkabels hoeft te wisselen als ik wissel van versterker. ik heb gekozen voor de Dynavox AMP-S MKII als schakelaar.

Als ik echt goede muziekkwaliteit wil, gebruik ik de SA30, wil in even wat gebruikersgemak dan gebruik ik de NAD.

Vandaag rond 15:00 uur wordt hij bezorgd ben benieuwd!
Arcam SA30
NAD M10 V2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar Arc
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X | Sony WH-1000M5
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

dmeerpa

Citaat van: ArjenAH op juni 20, 2024, 07:14:05De SA30 is een klasse A versterker met een goede DAC en levert uitstekende muziekkwaliteit. De NAD klasse D versterker is misschien hierin wat minder sterk, maar de functionaliteit is erg goed en bedieningsgemak is uitstekend.

De Arcam SA30 is naar ik meen een class G versterker geen class A.
bron: Arcam - Class G amplification for impeccable sound and efficiency

Ik vraag me af of er überhaupt verschil is in hoorbare klank tussen de 32-bit DAC, Sabre ES9038Q2M van de SA30 en de Sabre 9028 van de NAD M10 v2.

Waarmee ik me afvraag als je vooraleer te gaan voor de versterkerschakelaar niet eerst een luistertest moet doen, en dat je mss gaat oordelen dat de SA30 geen meerwaarde meer heeft.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

SB_Marantz

Het is inderdaad een klasse G ontwerp.
Dat ze dat nog toepassen?  :-o
Klasse A is niet mijn ding en heeft alleen maar nadelen.
Pishete outputs en dus een flink verhoogde slijtage.
Een goed AB of D ontwerp is meer dan prima.

Dac's boeien mij niet. De omzetter al helemaal niet.
Misschien wel de analoge uitgangstrap maar that's it.
Goed is goed en is niet onderhevig aan een reactieve belasting van een luidspreker.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ArjenAH

Ja de SA30 is inderdaad een G klasse versterker, maar aangezien op de eerste 30 Watt het een klasse A versterker is, heb ik dat zo even genoemd. Ja ze worden nog steeds gemaakt b.v.b. Arcam maakt ze nog.

Welke versterker het beste klinkt moet ik even afwachten, maar de SA30 doe ik niet weg, daarvoor vind ik het een te mooie versterker, met een uitstekende geluidskwaliteit. De NAD zal het misschien niet minder doen, maar dan heb ik twee goede versterkers die ik wisselend kan gebruiken.
Arcam SA30
NAD M10 V2
Bowers & Wilkins 704 S3
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar Arc
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Sonos Sub
Koptelefoon Audeze LCD X | Sony WH-1000M5
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Als het maar versterkt  :gp:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: ArjenAH op juni 20, 2024, 07:14:05Nee niet voor een andere ruimte. Ik heb gekozen voor de NAD omdat het veel moderne futures heeft dan de SA30, bijvoorbeeld het grote display met aanraakscherm, die veel informatie geeft over de songs die je afspeelt en je kunt hem hiermee ook volledig bedienen. De SA30 is een klasse A versterker met een goede DAC en levert uitstekende muziekkwaliteit. De NAD klasse D versterker is misschien hierin wat minder sterk, maar de functionaliteit is erg goed en bedieningsgemak is uitstekend.

Ik heb er de ruimte voor en ga een schakelaar tussen beide versterkers plaatsen, zodat ik niet steeds de luidsprekerkabels hoeft te wisselen als ik wissel van versterker. ik heb gekozen voor de Dynavox AMP-S MKII als schakelaar.

Als ik echt goede muziekkwaliteit wil, gebruik ik de SA30, wil in even wat gebruikersgemak dan gebruik ik de NAD.

Vandaag rond 15:00 uur wordt hij bezorgd ben benieuwd!


Lekker spelen gewoon  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Citaat van: ArjenAH op juni 20, 2024, 11:09:50Ja de SA30 is inderdaad een G klasse versterker, maar aangezien op de eerste 30 Watt het een klasse A versterker is, heb ik dat zo even genoemd. Ja ze worden nog steeds gemaakt b.v.b. Arcam maakt ze nog.

Welke versterker het beste klinkt moet ik even afwachten, maar de SA30 doe ik niet weg, daarvoor vind ik het een te mooie versterker, met een uitstekende geluidskwaliteit. De NAD zal het misschien niet minder doen, maar dan heb ik twee goede versterkers die ik wisselend kan gebruiken.
Natuurlijk moet je doen waar jij zin in hebt en zeker wat jou het best bevalt.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25