Home Cinema film (audio en codec) tips

Gestart door RHK, november 27, 2023, 21:57:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#30
Citaat van: RHK op februari 04, 2024, 13:27:50Oorlogsfilm Fury met Brad Pitt gedraaid met Atmos codec. Dit is toch wel een behoorlijke goede audio met effecten en ook  v.w.b.t. Atmos. Hoorde nu meer effecten uit de Dolby speakers.

Mee eens, Fury is uitstekend gemixt voor Atmos en Surround, werd dit maar zo in alle  films gedaan  :yes:

RHK

#31
En hier in mn  8-) topic weer even een filmtip voor Atmos liefhebbers. Al weer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.

Mission Impossible -Dead Reckoning part one. Blu-ray 4K dolby Atmos. Gekocht voor slechts 14,25 voor 2 discs bij Bol.

Mooie effecten en goede Atmos mix. Afspelen in Auro 3D nog iets beter vind ik, maar dat zal te maken hebben met mn opstelling met 2 Dolby enabled speakers op mn fronts.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#32
Citaat van: RHK op Gisteren om 13:03:27En hier in mn  8-) topic weer even een filmtip voor Atmos liefhebbers. Al weer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.

Mission Impossible -Dead Reckoning part one. Blu-ray 4K dolby Atmos. Gekocht voor slechts 14,25 voor 2 discs bij Bol.

Mooie effecten en goede Atmos mix. Afspelen in Auro 3D nog iets beter vind ik, maar dat zal te maken hebben met mn opstelling met 2 Dolby enabled speakers op mn fronts.

Kan best dat jij Auro "beter" vind klinken.
Heeft te maken met dat Auro nog meer gebruik maakt van de Surround speakers voor de hoogte effecten dan Dolby in een x.x.2 setup, klinkt dan op zich niet beter dan Dolby, wel anders, en dat kan prettiger zijn.
Ik vond het vaak toch wat storend.
Auro doet dit ook in een x.x.4 setup, als er Front Height en Rear Height speakers gebruikt worden.
Bij Front Height en Surround Height gebeurt dit niet, maar dat is een pure Auro setup, liefst ook nog met VOG.

Dat gebruik maken van de Surround speakers door Auro gebeurt alleen met Automatic, een werkelijk Auro3D mix met Auro setup, heeft dat niet, maar die zijn er amper.

RHK

Citaat van: CBdicX op Gisteren om 13:58:11Kan best dat jij Auro "beter" vind klinken.
Heeft te maken met dat Auro nog meer gebruik maakt van de Surround speakers voor de hoogte effecten dan Dolby in een x.x.2 setup, klinkt dan op zich niet beter dan Dolby, wel anders, en dat kan prettiger zijn.
Ik vond het vaak toch wat storend.
Auro doet dit ook in een x.x.4 setup, als er Front Height en Rear Height speakers gebruikt worden.
Bij Front Height en Surround Height gebeurt dit niet, maar dat is een pure Auro setup, liefst ook nog met VOG.

Dat gebruik maken van de Surround speakers door Auro gebeurt alleen met Automatic, een werkelijk Auro3D mix met Auro setup, heeft dat niet, maar die zijn er amper.

Yep, zo kan het bij iedereen verschillen, afhankelijk van de set up en akoestiek. De blu-ray gaat i.i.g. in de Atmos verzameling. Doet niet onder voor de special effects/ audio in een James Bond film.  8-)
Benieuwd naar deel 2.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

#34

Het moge duidelijk zijn dat ik groot fan ben van (meester)mixer Steven Wilson :-)
https://stevenwilsonhq.com/spatial-audio/


Album: The Harmony Codex

Onderstaande soundtrack in Dolby Atmos is ook heel erg goed
https://kscopemusic.com/artists/storm-corrosion/
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303