Citaat van: RHK op oktober 26, 2024, 13:03:27En hier in mn topic weer even een filmtip voor Atmos liefhebbers. Al weer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.
Mission Impossible -Dead Reckoning part one. Blu-ray 4K dolby Atmos. Gekocht voor slechts 14,25 voor 2 discs bij Bol.
Mooie effecten en goede Atmos mix. Afspelen in Auro 3D nog iets beter vind ik, maar dat zal te maken hebben met mn opstelling met 2 Dolby enabled speakers op mn fronts.
Kan best dat jij Auro "beter" vind klinken.
Heeft te maken met dat Auro nog meer gebruik maakt van de Surround speakers voor de hoogte effecten dan Dolby in een x.x.2 setup, klinkt dan op zich niet beter dan Dolby, wel anders, en dat kan prettiger zijn.
Ik vond het vaak toch wat storend.
Auro doet dit ook in een x.x.4 setup, als er Front Height en Rear Height speakers gebruikt worden.
Bij Front Height en Surround Height gebeurt dit niet, maar dat is een pure Auro setup, liefst ook nog met VOG.
Dat gebruik maken van de Surround speakers door Auro gebeurt alleen met Automatic, een werkelijk Auro3D mix met Auro setup, heeft dat niet, maar die zijn er amper.