Prijsvraagbaak

Gestart door Maurice, maart 23, 2008, 22:39:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KeesKees

Citaat van: John Wx op mei 01, 2013, 21:54:28
Wel erg aan de prijs blijft goedkoop armpje en het element kan je gelijk in de kliko gooien
Hij verkoopt ook een Marlux waarvan er 2 van het zelfde type voor 50/60 euro staan, goudzoeker
Aan de andere kant als je een Marantz wil betaal je dat soort prijzen soms, ik zou zeggen als je een draaitafel wil kijk naar een Thorens of een Rega of Project of Dual

Nieuw kan ook voor iets meer:


DEBUT III BLACK (STANDAARD) voor 265 euro

http://hificorner.nl/debut-iii.html

of 279 euro

http://rikstoet.enstore.com/item/rpm13-genie-matzwart

Dank voor de tips! Ik houd MP in de gaten en anders een keer bij hificorner langs..
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

pietjepc

Wat is zo'n beetje de huidige waarde van een Clearaudio basic phono pre?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietr

Wat is de waarde?

- 2 x Tannoy Revolution Signature DC6T, kleur espresso, mint condition, 8 ohm, 89 dB, aangekocht augustus 2011 en zeer zorgvuldig gebruikt.
- 1 x Tannoy Revolution Signature DC4LCR (center), kleur espresso, mint condition, 8 ohm, 87 dB, aangekocht begin 2012 en pas vorige maand aangesloten.

Ik wil eventueel overstappen naar Quadral Platinum M5.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

pietr

Niemand een indicatie?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

AndreC

Citaat van: pietr op mei 24, 2013, 18:28:33
Wat is de waarde?

- 2 x Tannoy Revolution Signature DC6T, kleur espresso, mint condition, 8 ohm, 89 dB, aangekocht augustus 2011 en zeer zorgvuldig gebruikt.
- 1 x Tannoy Revolution Signature DC4LCR (center), kleur espresso, mint condition, 8 ohm, 87 dB, aangekocht begin 2012 en pas vorige maand aangesloten.

Ik wil eventueel overstappen naar Quadral Platinum M5.

Geen idee, maar bij Poulissen in Roermond hebben ze nu een speaker inruilactie.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pietr

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 22:49:39
Geen idee, maar bij Poulissen in Roermond hebben ze nu een speaker inruilactie.

Helaas niet de merken die ik zoek (Quadral, Canton, Focal).
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

AndreC

Citaat van: pietr op mei 28, 2013, 23:17:08
Helaas niet de merken die ik zoek (Quadral, Canton, Focal).

Dali Zensor 7 ?, echt de moeite waard om eens te beluisteren, zeker gezien de prijs.
Je zult verbaasd raken als je zeg een top 3 gaat maken en pas daarna na de prijzen kijkt.
Is mij ook overkomen, speakers van €700 vond IK niet zo compleet klinken dan de Zensor 7
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pietr

#547
Ik heb nu Tannoy Revolution Signature DC6T (vloerstaanders) en die klinken erg goed. Aks ik andere speakers neem, wil ik speakers met een 'beter' laag. Daarnaast mogen ze ook een wat hoger rendement hebben (nu 89 dB), zodat het wat sprankelender klinkt. Canton is wel analytisch, maar het rendement is < 90 dB. Als ik toch ga luisteren, die ik dat ook naar Dali Zensor.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: pietr op mei 29, 2013, 07:31:37
Ik heb nu Tannoy Revolution Signature DC6T (vloerstaanders) en die klinken erg goed. Aks ik andere speakers neem, wil ik speakers met een 'beter' laag. Daarnaast mogen ze ook een wat hoger rendement hebben (nu 89 dB), zodat het wat sprankelender klinkt. Canton is wel analytisch, maar het rendement is < 90 dB. Als ik toch ga luisteren, die ik dat ook naar Dali Zensor.

beter/strakker laag is akoestiek en het rendement heeft er niet zo heel veel mee te maken in een normale woonkamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietr

Focal heb ik altijd al mooi vinden klinken, maar durfde ze steeds niet te kopen, omdat er vaak wordt gewaarschuwd voor schelle hoge tonen.  Focal heeft van huis uit prettige, lage tonen en is makkelijk aan te sturen, vandaar mijn redenatie. Maar dat is dus niet juist? Hmm... ik blijf hier leren. :-)
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

pietr

Of een goede subwoofer, die staat toch in de planning.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 29, 2013, 07:46:28
beter/strakker laag is akoestiek en het rendement heeft er niet zo heel veel mee te maken in een normale woonkamer

Spijker op de kop, de strakke bas is hier prima, maar die net daar boven is wat aan de wollige kant.
Ook Roger was van mening dat het door onze strakke inrichting kwam.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: pietr op mei 29, 2013, 07:52:38
Of een goede subwoofer, die staat toch in de planning.

Wat je niet hoort mis je ook niet  :wink:


Ga schuiven met je speakers maakt zoveel verschil


Qua "jouw" laag zouden de Polk's het beste moeten zijn met ingebouwde sub 


Je moet ook niet te grote speakers nemen kan wel is zijn dat de kamer snel vol loopt met laag


Heb 2x een sub gehad van Rel de Quake en de Q100e maar werd er gek van voor film kan ik me wel iets bij voorstellen


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietr

Lijkt wel een variant op de slogan van een doe-het-zelf-maar-keten: omdat je ht-set nooit af is.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T