Prijsvraagbaak

Gestart door Maurice, maart 23, 2008, 22:39:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietr

Citaat van: John Wx op mei 29, 2013, 08:00:13
lekker on topic  :-D
Er is nog geen prijs genoemd, inderdaad.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

AndreC

Citaat van: pietr op mei 29, 2013, 07:52:38
Of een goede subwoofer, die staat toch in de planning.

Voor films is een sub wel een extra aanvulling.

Als je muziek luistert, en dat doe je normaal altijd in de pure direct stand dan speelt de sub zo wie zo niet mee.
Zet jiji je set op lfe + main, dan krijg je dubbele basweergave en dat vind ik niet mooi.
Bas is mooi, maar bij muziek hoef ik niet van de bank te trillen overdreven gezegd, bij films zou ik hem niet willen missen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Marvin

Dat is persoonlijk, zelf hou ik wel van een diep doorgaande bass. Ook met muziek als dat er in zit.



-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 29, 2013, 11:13:55
Dat is persoonlijk, zelf hou ik wel van een diep doorgaande bass. Ook met muziek als dat er in zit.



-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Schijnt Tannoy wel te kunnen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: pietr op mei 29, 2013, 07:31:37
Ik heb nu Tannoy Revolution Signature DC6T (vloerstaanders) en die klinken erg goed. Aks ik andere speakers neem, wil ik speakers met een 'beter' laag. Daarnaast mogen ze ook een wat hoger rendement hebben (nu 89 dB), zodat het wat sprankelender klinkt. Canton is wel analytisch, maar het rendement is < 90 dB. Als ik toch ga luisteren, die ik dat ook naar Dali Zensor.

Rendement heeft niets met de eigen weergave curve van de speaker te maken.
Het laag is voor het overgrote deel afhankelijk van de Q factor.
Ik schrijf 'eigen curve' omdat de plaatsing en luisterpositie' die nogal beinvloeden.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AndreC

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 12:15:13
Rendement heeft niets met de eigen weergave curve van de speaker te maken.
Het laag is voor het overgrote deel afhankelijk van de Q factor.
Ik schrijf 'eigen curve' omdat de plaatsing en luisterpositie' die nogal beinvloeden.

Dan moeten we morgen maar eens gaan zoeken naar de Q factor  :wink:
Veel laag komt er perfect uit, maar sommige bassoctaven of hoe je het noemt klinkt naar verbetering.
Kort samengevat, de meeste nummers klinken perfect, maar heel af en toe ziet er muziek bij waar de bas er niet lekker uit komt.
Heel moeilijk zo uit te leggen, maar je zult het morgen wel ervaren.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

thanatos

Citaat van: AndreC op mei 29, 2013, 13:56:26
Dan moeten we morgen maar eens gaan zoeken naar de Q factor  :wink:
Veel laag komt er perfect uit, maar sommige bassoctaven of hoe je het noemt klinkt naar verbetering.
Kort samengevat, de meeste nummers klinken perfect, maar heel af en toe ziet er muziek bij waar de bas er niet lekker uit komt.
Heel moeilijk zo uit te leggen, maar je zult het morgen wel ervaren.

Op de terug weg gewoon die RF-7's meenemen. Ben je van elk probleem verlost  :wink:

SB_Marantz

Als hij ermee kan curlen mag hij ze mee nemen........ :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AndreC

Citaat van: marvin op mei 29, 2013, 11:13:55
Dat is persoonlijk, zelf hou ik wel van een diep doorgaande bass. Ook met muziek als dat er in zit.



-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Gelukkig Marvin, als we allemaal de zelfde smaak hadden, dan hadden we allemaal de zelfde set in huis staan  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 16:02:02
Als hij ermee kan curlen mag hij ze mee nemen........ :schater:

Neem ze wel mee, laat ik de Dali's wel staan bij jou  :schater: :schater: :schater:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

SB_Marantz

Ben je zo'n buffel dan?     :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AndreC

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 16:35:33
Ben je zo'n buffel dan?     :-o

Wel met jou goedvinding hè, stelen doe ik niet.  :no:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

thanatos

Citaat van: AndreC op mei 29, 2013, 16:41:02
Wel met jou goedvinding hè, stelen doe ik niet.  :no:

Auto naast de deur parkeren, kofferklep loslaten. Bij handje schudden er 1 grijpen en heel hard rennen :-D

Toen ik de Model 500 probeerde mee te nemen had ik wel 2 pittbulls in mijn kuiten maar de auto stond te ver weg en Wilfred was te snel  :-(  8-)

pietr

Op het gevaar af voor een 'mafkees' aangezien te worden: wat bedoel je met Q-factor?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

thanatos

Citaat van: pietr op mei 29, 2013, 16:46:44
Op het gevaar af voor een 'mafkees' aangezien te worden: wat bedoel je met Q-factor?

http://en.wikipedia.org/wiki/Q_factor