marantz S11-S2

Gestart door gert, maart 23, 2008, 21:07:00

Vorige topic - Volgende topic

gert

zijn er al mensen die een S11-S2 hebben?

HiFi gek

Volgens mij bedoel je een SA11-S2  cd speler .
Je hebt een typefout gemaakt .

Groeten   EDWIN  B

gert

die bedoel ik ook

gert

berlin

Ik ben in het bezit van een sa-11s2 sinds ruim een maand. Enkele honderden uren gedraaid en wordt nog elke dag mooier (ik bedoel werkelijk schitterend). Alleen een klein probleempje: hij is gestopt om hybride sacd's te lezen... TOC problem, "no disc". Krijg nog geen oplossing van Marantz....

berlin

Maurice

Citaat van: berlin op april 07, 2008, 22:17:34
Ik ben in het bezit van een sa-11s2 sinds ruim een maand. Enkele honderden uren gedraaid en wordt nog elke dag mooier (ik bedoel werkelijk schitterend). Alleen een klein probleempje: hij is gestopt om hybride sacd's te lezen... TOC problem, "no disc". Krijg nog geen oplossing van Marantz....

berlin

Ik neem aan dat je gewoon garantie hebt? Dan zouden zijn het moeten verhelpen. Waarom heb je zelf contact met Marantz gezocht, zij zijn namelijk niet degene die jou de garantie geven? Dit lijkt mij een technisch probleem die je zelf niet kan oplossen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

Typisch hoor! De sa7001 heeft hetzelfde probleem. In het begin speelde hij alles perfect af....
Later speelde hij alleen de cd laag. En nu doet hij het weer normaal  :?

Alleen spelen mijn ouders bijna geen sacd's (lees 0 )

berlin

Natuurlijk gaat dit niet direct met Marantz, maar via de winkel. Zij vertelden dat het misschien nog met een firmware update verholpen kon worden, maar ik betwijfel dat. Wat was de oplossing voor de sa7001?

berlin

joep

Heb het zelfde met een SA-17 gehad. Terug naar de winkel en geld terug naar mij.

mars

oi

Ik heb van het weekend met een paar inside peoples gesproken( audio handel) , en daar kwam de sa 7001 ook ter sprake ......... en dat was niet zo mooi :no:

Boven staande, ivm uitval ibt loopwerk etc etc

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gert

Dit is geen beste reclame voor marantz, ik overweeg de sa11-s2 aan te schaffen
het lijkt het beste om daar even mee te wachten,tot marantz een oplossing gevonden
heeft voor dit probleem.

mvg
gert

mars

Citaat van: gert op april 08, 2008, 22:51:39
Dit is geen beste reclame voor marantz, ik overweeg de sa11-s2 aan te schaffen
het lijkt het beste om daar even mee te wachten,tot marantz een oplossing gevonden
heeft voor dit probleem.

mvg
gert

Hai ,

ik had het niet over de 11 hoor :no:, maar over 7001 :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Willem-A

Citaat van: mars op april 09, 2008, 18:47:41
Hai ,

ik had het niet over de 11 hoor :no:, maar over 7001 :yes:

grtz mars

Daarom schreef ik elders al op te passen met het kopen van een (2e hands) SA 7001. Je wil niet weten hoeveel er al na korte tijd storingen vertonen. Overigens niet het enige type of merk met problemen. Het lijkt moeilijk te zijn nog iets op de markt te zetten wat jaren probleemloos kan weergeven. Kijk eens naar NAD, niet te geloven toch dat spelers van dat merk al aan een nieuw loopwerk toe zijn als het een uurtje of 200 heeft gespeeld... Bij Denon gaat het, vooral bij de duurdere exemplaren al net zo. Loopwerken worden aan de lopende band gemaakt en volgens mij is de kwaliteit vaak ver onder de norm. Sommige apparaten blijven terug komen. Bij mijn DV 7600 was het al net zo. 2 keer een nieuw loopwerk binnen enkele maanden. Dat is natuurlijk absurd voor zulke apparaten, die toch niet echt goedkoop genoemd kunnen worden. Ik denk dat als merken hun naam in ere willen houden, ze daar wel wat meer aandacht aan mogen besteden, anders komt het niet goed.  :no:

joep

Mechanisch zijn en waren de cd-spelers niet het sterkste punt van Marantz. Jammer want daar gaat het hele merk mee naar de verdom..nis. Er staat al een 2e hands SA-11S2 te koop!

sattie

de sa11-s2 heeft toch hetzelfde loopwerk als de sa7 ? en die zijn volgens mij compleet anders dan de sa7001.
En natuurlijk kan het altijd weleens voorkomen dat er eentje stuk gaat, is bij mercedes ook zo dus gewoon terug naar de winkel gaan, deze zullen het dan zeker onder garantie oplossen.

berlin

Het lijkt erop dat ik de enige "ervaringsdeskundige" ben met de sa-11s2. Vier maanden geleden gekocht, klonk fantastisch maar begin april begonnen de kuren met de 'no disc' voor hybride sacd's alleen. Uiteindelijk terug naar de winkel. Zowel door de winkel als door marantz prima geholpen. Er is een geheel nieuw loopwerk ingezet. Daarna klinkt de player vreemd genoeg nog veel mooier dan daarvoor! Veel ruimtelijker met sacd. Ik vraag mij af of er toch zoiets bestaat als 'gracefull degradation' met zo'n laserkop. Anyway, ben nu weer uitermate blij en hoop dat ie nog lang zo blijft spelen!

B.