Citaat van: Marco op maart 19, 2008, 20:15:52
lol
ik heb al een review geplaatst
En dat heeft Marco
>>>hier<<< gedaan
Zit nu al weer / nog steeds te luisteren en te schakelen tussen de Rotel en de Sphinx. Moet zeggen dat het een redelijk close call is.
+ Rotel:
Ruimtelijkheid (al begint dit verschil al kleiner te worden nu de Sphinx langer aanstaat).
Definitie en aanwezigheid laag
Phono trap
Formaat (de Sphinx is 19" breed en past daardoor niet in kast)
Afstandsbediening
Beeld vanuit de diepte opgebouwd
Zeer neutraal, zonder kleuring
Gebalanceerde uitgangen
- Rotel:
Geen idee of dit een gemodificeerde versie is (zaten namelijk blackgates in)
Daar waar de Sphinx zwart opvult, lijkt de Rotel wat galm te hebben (geen idee hoe dit te verwoorden, dit moet je horen)
+ Sphinx:
Stabiel beeld. Een stem staat rotsvast, net als de instrumenten.
Net een zwarter beeld tussen de instrumenten en stemmen, waardoor er meer rust en meer transparantie is
Dynamisch, wat meer in-your-face
Natuurlijk geluid zonder kleuring
Strak laag
- Sphinx:
Geen AB
Geen phono trap
Breder dan meubel, dus past niet in de kast
Dunner laag (dunner dan bij Rotel, maar dat is mogelijk op te vangen door volume sub te verkleinen)
Geen gebalanceerde uitgangen
Maar beiden gaan met de NAD eindversterker als een idioot
Toen Marco er was hebben we Café Blue met nummer Nardis op een absurd niveau gehad over beide voorversterkers. Daarbij viel op dat de Sphinx de piano aanslagen net iets mooier plaatsten / weergaven.
Beiden rete-dynamisch en precies. Ik herkende mijn hele speakers niet meer, zo strak klonken ze. Let wel, het volume stond zodanig dat de babyfoon een verdieping hoger reageerde
Uiteindelijk komt de percussie solo met Nardis, en dat is zooo ongelooflijk realistisch en dynamisch. Zo'n attack en snelheid dat ik nog op weinig / geen sets gehoord heb. Ben werkelijk onder de indruk.
Marco durfde het eigenlijk nooit te zeggen, maar hij vond mijn set saai klinken. Bedenk me dat ik eigenlijk ook meer praatte over muziek/hifi dan dat ik daadwerkelijk luisterde. Maar dat is nu wel anders!
Ben helemaal gekluisterd aan de bank
Met beide voorversterkers ben ik er wel weer achter gekomen dat mijn cd-speler de nieuwe zwakke schakel is