Zoals eerder gemeld had ik een mooi setje (surround) bestaande uit 5x de Kef LS50 Meta.
Op zich uiteraard niets mis mee maar toch "miste" ik iets.
En dat wat ik miste kwam naar voren toen ik een set Klipsch R-40M neer zette die dienst gingen doen als Surround back speakers, ik had reeds de 5.x setup met LS50 Meta.
Na de Audyssey run, en ik de handel op "all ch stereo" zette, viel het op dat de R40-M zeer helder speelde em zelfs boven de Meta's uit klom.
Ik als test de R40 naar de voorkant, dus op de plek van de front Meta's, tja, dit klinkt goed, meer hoog en een prettiger midden (voor mij dan) en dit met een speaker die voor een set 250,00 euro kost waar de Meta's rond de 1000 euro per set zijn !
Je zou dus andersom denken, maar nee, zeer opvallend dat een (veel) hogere speaker prijs niet betekent dat het voor jou beter zal klinken............
Ook vond ik de LS50 in films toch wat dynamiek missen tov vorige speakers, het is toch een wat rustige muziek speaker.
Ik heb de tijd genomen om mijn LS50 te verkopen, inclusief de standaards, en dat was prima te doen.
Heb deze gunstig gekocht, alles uit 1 winkel, en nu weinig hoeven inleveren.
Gezien de RP II serie van Klipsch een behoorlijk stuk goedkoper is dan de LS50 heb ik 1 op 1 de handel kunnen om wisselen
Wat wel opviel op Marktplaats is dat er toch zeer regelmatig sets LS50 en Meta worden aangeboden, op redelijk nieuwe sets.
Wat nu de set (walnoot) gaat worden is:
Front: RP600M II (op een fraaie set ACOUSTIC ENERGY 500 standaards ook in walnoot)
Center: RP504C II
Surround + Surround Back: R40M
Atmos: 2x SVS Prime Sat (misschien in de toekomst naar Klipsch maar nu nog niet)
Boven op de Center heb ik meteen voor 6 audiofiele dempers gekozen (zie foto).Gezien de TV op de Center staat wil ik niet dat evetuele trillingen gaan mee spelen in de Center.
Na lang zoeken heb ik deze dempers gevonden, komen uit Tsjechiƫ en worden geheel met de hand door Rubena op maat gemaakt.
Er wordt gebruik gemaakt van speciaal rubber wat ook tegen
zeer koude omstandigheden kan, dus niet alleen kamertemperatuur !
Prijs was wel even schrikken,
185 euro (
cent) per stuk, en daar komt ook nog 6,75 verzendkosten bij.
En nee, niets "audiofiel" gewoon 6 rubber hockypucks, dus voor 17,85 euro klaar