Citaat van: RHK op mei 06, 2022, 14:53:17
Dat Auro kan ik niet kiezen danwel upmixen in het AV menu. Heb ook geen hoogte kanalen, alleen FrontDolby Atmos, 2 channel. Of is er wel een oplossing voor? Bijv. hoogtekanalen toevoegen terwijl ze er niet zijn? In de manual staat dat je wel een Auro invoerbron moet hebben.
Auro invoer is er amper, of niet, dus dat gaat wereldwijd toch niet lukken, en is ook niet nodig.
Ik heb wel een Auro test blu-ray maar dat loopt over HD-Master, dus niks bijzonders.
Een beetje de truuk met Atmos voor Netflix en Disney, dat loopt over DD+
Auro word alleen actief bij
minimaal een 5.1 setup !
Dolby en DTS werken ook bij een 2.0 of 3.0, Auro helaas niet, vind ik wel een zwak punt.
Dus 5.1 en dan kan je als hoogte kanaal invoeren Dolby Enabled (Dolby "kaats" speakers), dat zijn de speakers die jij gebruikt, Height en/of Top, die worden dan allen door Auro gebruikt en zal deze actief zijn.
Front (en Rear) Dolby Atmos worden ook gezien als hoogte speakers door de AVC !
Je kan de boel wel in de maling nemen door gewoon speakers in de setup te zetten die er niet zijn, maar daar trapt Audyssey niet in, maar zo kan je wel dingen uit proberen.
Zo ben is toch weer afgestapt van VOG en geef de voorkeur aan 2 subwoofers met Sub EQ, wat ik niet kan doen met VOG want die neemt de subwoofer 2 uitgang in bezit.
Vreemde oplossing van Denon, je zou bijvoorbeeld Surround Rear (back) kunnen laten en daar voor in de plaats VOG, maar zo werkt het helaas niet
Ondanks dat je dan 2 eindversterkers niet gebruikt word VOG toch verbannen naar Subwoofer 2