Vandaag 26-11-2021 een prachtige Akai AM2250 ontvangen, gekocht op MP voor maar liefst 50,00 euro
Deze is voorzien van een nieuwe versterker STK module dus kan wel weer even mee.
Dit was mijn aller eerste versterker, gekocht in Amsterdam eind jaren '70, en rond 1981 geheel naar zijn grootje geholpen door veel te lang, veel te hard te spelen op een feest in een grote loods aan de Amstel.
De 2 Philips Motional Feedback speakers (die heb ik helaas niet meer) hadden dat wel overleefd en heb ik nog jaren mee gespeeld tot een overstap naar Bose.
Nu de AM2250 als pure Stereo setup (naast de 10 speaker surround setup) en dat geeft een lekker gevoel.
Een TEAC dubbel cassettedeck, een prachtige nieuwe Technics SL1200 GR, en een setje Gallo Adiva SE maken het compleet.
Ook de Technics is een "flashback" naar mijn Disco DJ periode van 1979 tot 1981 in Amsterdam.
Moet zeggen klinkt als een klok in een klein zijkamertje
Zou er niet een actie film over willen horen, maar zojuist een plaat gedraaid van Earth and Fire (Reality Fills Fantasy) en dat klonk zoals ik zou verwachten, lekker analoog.
Toch wel een mooie periode, zeker betreft ontwikkelingen in de audio, alles wat wij nu hebben moest nog bedacht worden........