SR7001 geen geluid, verkeerd ingesteld, wat nu

Gestart door ricardoso8, februari 14, 2008, 18:54:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rob G

Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij geeft mijn receiver geen ruis als hij geen ontvangst heeft. Dus stem voor deze zekerheid wel af op een gebruikte Fm-frequentie. Let daarbij even op de de frequenties van de kabel afwijken van die in de ether.

ricardoso8

Hier een foto van de achterkant van de sr 7001, volgens mij heb ik niks fout gedaan.

ruis heb ik niet, alleen bij het handmatig instellen, dus boxen zijn goed aangesloten volgens mij het is iets anders.

Rob G

Je moet sowieso een eerst goed lezen naar de tips en vragen die we stellen.

De ruis waar ik het over heb is de ruis waar jij op doelt wanneer de tuner is ingeschakeld, maar geen radiofrequentie wordt opgepikt. Volgens mij geeft de marantz dan geen ruis, maar hoor je helemaal niks. Daarom geef ik ook aan dat je wel een gebruikte radiofrequentie op opzoeken wil je kunnen testen of het radio-signaal wel doorkomt. Maar op jouw foto is er geen kabel of antenne aangesloten, en dus ontvang je geen radio, en dus zal je ook niks horen.

Verder heb je jouw speakers zo te zien verkeerd aangesloten. Er is niks aangesloten op de Front terminals (die zitten rechts boven, zoals Dmeerpa ook al eerder aangaf). Dáár moet je dus juist jouw frontspeakers op aansluiten, en nergens anders (tenzij je gaat Bi-ampen, maar dat is een ander verhaal).

De speakerdraden op de Surround Back terminals (die zitten links boven) gebruik je alleen voor de achterste surround speakers. Deze heb je alleen in een 6.1 / 7.1 opstelling. Als je een 5.1 opstelling hebt, gebruik je voor de surround de Surround terminals.

Verder zie ik helemaal geen geluidsbronnen aangesloten, alleen een HDMI-out (dus een signaal uit de receiver, ) en een s-video kabel. Welke geluidsbronnen wel / denk je nu op de receiver aan te sluiten??

dmeerpa

Citaat van: ricardoso8 op februari 21, 2008, 08:58:30
Hier een foto van de achterkant van de sr 7001, volgens mij heb ik niks fout gedaan.

ruis heb ik niet, alleen bij het handmatig instellen, dus boxen zijn goed aangesloten volgens mij het is iets anders.

Duidelijk verkeerd aangesloten, gelukkig maar misschien. Nu een tekening is soms duidelijker dan woorden. Hopelijks helpt dit je nu wel.

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

ricardoso8

Hey allemaal,

Eerst even 2 oordelen uit de weg ruimen, Rob G als je de foto eens opsla op je harde schijf en dan eens vergroot zie je wel degelijk de FM antenne. Heb ook op de Digitale ingang voorin de versterker de aux2 daar zit het geluid in. Nu heb ik ook de tuner op een kanaal gezet. Maar had helemaal geen geluid.

Verder maakt het volgens mij weinig uit, dat die 2 fronts anders geplaatst hadden moeten worden, want dan zou er toch altijd geluid uit moeten komen of zie ik dit verkeerd, vind het ontzettend fijn dat jullie me hierin helpen dat zowiezo.
Ik heb nog 2 speakers bij besteld maar zal het eerst eens met dit moeten doen, zal wel meteen de speakers omzetten.

Nu heb ik vanavond nog eens de gebruiksaanwijzing gelezen en kwam eigenlijk niet echt iets tegen wat verkeerd kon zijn, dus werd eigenlijk steeds meer radeloos, totdat ik nog eens goed voor de versterker ging zitten nu drukte ik de surround mode knop en, paar klappen van mijn hart tegen het plafond want er was ineens geluid. Meteen op de tuner gezet en ieder kanaal gaf geluid gelukkig. Het zat hem dus in deze surround mode, want het nu muziek en wat een geluid komt eruit die tuner.

Morgen hopen dat de auto callibratie werkt, heb meteen ff filmpje opgezet maar het surround geluid viel me eigenlijk tegen. Morgen maar ff verder installeren.

Ik hou jullie op de hoogte,

groetjes ricardo

Proenski

Gewoon voortaan eerst even de manual lezen en adviezen opvolgen... en niet zo eigenwijs zijn dan kom je er wel  :wink:

Marvin

als dat knopje 7.1ch-in heet.
lach ik me rot, dat heb ik een week geleden al verteld...  :-D

ricardoso8

Haha,

Nee dat knopje heet surround mode en zit schuin boven de 7.1, vind het ook een beetje raar dat het met een mode heeft te maken dat ie geen geluid geeft.

Bedankt allemaal en ga straks de boel eens verder aansluiten.
fijn weekend iedereen

dmeerpa

Citaat van: ricardoso8 op februari 22, 2008, 08:56:43
Haha,

Nee dat knopje heet surround mode en zit schuin boven de 7.1, vind het ook een beetje raar dat het met een mode heeft te maken dat ie geen geluid geeft.

Bedankt allemaal en ga straks de boel eens verder aansluiten.
fijn weekend iedereen

Vermoedelijk stond de receiver in Pure direct, Source Direct of stereo. In deze modes worden enkel beide fronts gebruikt. Zoals we u al hebben duidelijk gemaakt zijn uw speakers op de verkeerde uitgangen van de reciever aangesloten. Je hebt op de receiver geen enkele luidspreker aangelsoten voor de fronts.

Dus sluit alles maar aan zoals op mijn voorgaande tekening. Alles zal dan wel prima werken.
Dus het is zeker belangrijk dat elke speaker op de juiste uitgang is aangesloten. Zoals jij het nu gedaan had, werde je fronts gebruikt als surround speaker, je surround speakers als back speakers, je centr zit juist denk ik, en je had geen fronts....
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Marvin

Citaat van: dmeerpa op februari 22, 2008, 12:29:48
Vermoedelijk stond de receiver in Pure direct, Source Direct of stereo. In deze modes worden enkel beide fronts gebruikt. Zoals we u al hebben duidelijk gemaakt zijn uw speakers op de verkeerde uitgangen van de reciever aangesloten. Je hebt op de receiver geen enkele luidspreker aangelsoten voor de fronts.

Dus sluit alles maar aan zoals op mijn voorgaande tekening. Alles zal dan wel prima werken.
Dus het is zeker belangrijk dat elke speaker op de juiste uitgang is aangesloten. Zoals jij het nu gedaan had, werde je fronts gebruikt als surround speaker, je surround speakers als back speakers, je centr zit juist denk ik, en je had geen fronts....

ja, aparte homecinema opstelling!!  :-D

dmeerpa

Citaat van: marvin op februari 22, 2008, 13:02:43
ja, aparte homecinema opstelling!!  :-D

Hij wil de concurrentie aangaan met BOSE 123, door net het omgekeerde te doen, Surround zonder fronts  :schater: :schater: :schater:
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Maurice

Maar dit verklaart inderdaad jouw probleem, aangezien niet altijd een surround mode wordt gebruikt en je geen fronts aangesloten hebt. De frontspeakers zijn altijd de meest belangrijke speakers, dezelfde die voor gewoon stereo wordt gebruikt.
Als je nog geen surround speakers hebt, dan enkel de speakers op front aansluiten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude