Goedemiddag,
Tja, als ik het begrijp blijk ik in de tijd dat ik nog wat te besteden had (vrijgezel) wat bijzonders in huis gehaald te hebben, een Marantz PM-90SE geïntegreerde versterker. Wat ik niet zo fijn vind aan die bijzonderheid is dat ik nergens geen goede service manual met part nummers kan vinden.. Zo'n 20 jaar geleden (als ik het goed heb) heb ik een keer een reparatie uit laten voeren door een bedrijfje wat er niet meer is, één kanaal was uitgevallen en de (huis) zekeringen vlogen er uit. De puristen onder jullie zullen er van gruwen, maar de versterker heeft verder nooit geen service gehad, qua geluidskwaliteit vond en vind ik het (nog) niet nodig. Heb echter nu 2 ernstige kwalen die na een tijdje op en neer draaien niet weg gaan: het ERNSTIG kraken van de volume pot meter en het deels wegvallen én kraken bij bedienen van de input selector. Ik kom tegenstrijdige berichten tegen of deze pot meter cq selector wel of niet te servicen zou zijn. Graag, heel graag lees ik onderbouwde reacties of:
1: Er ergens (digitaal) een service manual beschikbaar is voor de PM-90SE
2: Zienswijze of volume pot meter en input selector wel of niet (goed) te servicen zijn, of zelfs (niet) te vervangen ivm niet leverbaarheid
3: Ik heb GEEN zin om in discussies van individuen te vervallen over wat goede reparatie bedrijven zijn (dat is in het verleden erg ver gegaan op dit forum) maar ik ben geïnteresseerd in wat adressen waarvan de reparatie kwaliteit als het even kan gepast is aan de high end kwaliteit van deze versterker. Maar geen high end kosten, die kan ik helaas niet meer dragen. Vanzelfsprekend heb ik altijd de door Marantz aangewezen reparateur nog, maar ik heb zo'n voorgevoel dat dit mij wel eens erg veel geld zou kunnen gaan kosten vanwege overhead kosten..
Alvast bedankt voor jullie reacties !