Beste CBdicX,
Ik ben het ten delen met dit gedichtje eens, even ter info ik geloof niet in links of recht getwiste kabels, Audio zekeringen enz.
Ik heb meerdere versterkers / receivers gehad, het gebeurde vaak dat ik na aanschaf geen verschil hoorde. Ik kocht een van de laatste echte Harman Kardon receiver, geen plastic zoals nu. Thuis aangesloten, daarna afgekoppeld en een Densen Beat 100 aangesloten....tijds bestek van 5 minuten, ik hoorde wel zeker een verschil. Misschien heeft te het maken met de instellingen zoals bas, treble etc. En ik was in de kamer niet de enige die het hoorde. Dus ik persoonlijk een onzin verhaaltje m.b.t. tijdspad.
Zelfs mijn huidige ouwe Marantz receiver heeft een ander geluid laten horden dan zijn voorganger. Ik beluister het gebeuren met een cd.
Maar jij hoort toch ook verschillen
?? kijkende naar je vele wisselingen van Receivers / versterkers, ik neem aan dat uiterlijk niet meespeelt?
Ik ben er mee eens er wordt een hoop onzin verkocht, zoals dat een buizenbak beter / mooier zou klinken als een electronica-bak. Cd spelers onderlig weinig tot geen verschil ( uitzonderingen Zoals STAX ) CD speler ten opzichten van mijn UD 7007, wel hoorbaar. de UD klinkt minder.
Bij aanschaf of beter gezegd keuze, ga luisteren in een echte audio winkel, en gun deze beste dan ook zijn centjes.
wissel van versterker, op de zelfde set speakers. nu ik dit aanhaalt, speakers dan zijn de smaakmakers, daar zijn de verschillen we degelijk hoorbaar.