Citaat van: themaestro op februari 21, 2021, 14:34:58
phonotrap? Ik heb ondertussen de ND8006 cd / netwerkspeler. Logische stap zou zijn om hier de PM 8006 bij te nemen. Maar ik vroeg me af hoe deze zich verhoudt tot de wat oudere PM 14 / 16 bijvoorbeeld, en dan bedoel ik vooral de phonotrap. Vooral omdat volgens de reviews, en volgens Marantz zelf, de nieuwere PM 8006 een hele goeie phonotrap zou hebben. Iemand hier een mening over?
Ik heb een SL1200 GR met nu een Ortofon 2M PNP Mk2 (MM) met een Denon PMA600NE.
Hiervoor had ik een Mcintosh MT2 met Blue Point 2 (MC) en een Mcintosh MA9000, volgens papier de beste phono trap op de markt (waar heb ik dit meer gehoord........
)
Toen ik beide Mc's verkocht en dus alleen de 1200 had met mijn soundbar met Aux ingang, moest ik dus naar een externe phono versterker en heb een Tube Box S gekocht.
Nu met de Denon 600 speelt dus de 1200 met Ortofon en maak ik gebruik van de Denon phono amp die erin zit.
Ik kan je met hand op het hart vertellen dat ik geen enkel verschil hoor tussen welke setup dan ook.
Slechte platen klinken slecht, goede klinken goed.
Ook het verschil tussen een MC en MM element kan ik niet waarnemen.
En die Phono versterker, ach, hij moet versterken en die RIAA correctie toepassen, meer niet, en die Ortofon
PNP heb ik puur voor het gemak gekozen, hop, erin en klaar ........