Mijn eerste ontmoeting met Mcintosh was een nieuwe 252, een amp met buizenvoorversterker.
Prachtig om te zien maar zeer gevoelig voor GSM storing, waar ik dus ook veel last van had.
Na testen met een nieuwe 252 bij de leverancier besloten wij de 252 retour te doen naar Mc en te gaan voor de MA9000 gezien deze geen last had van GSM storing.
(en ik kon geen geluid verschil waarnemen wat ik wel zou denken, maar nee)
Eenmaal in huis was het eerste wat mij opviel dat de 9000 een 50Hz brom vertoonde, een harde tik gaf bij koude start, en dat de VU meters niet lekker reageerde.
Maar voornamelijk de brom was storend, en na allerlei probeersels om dat weg te krijgen werd er besloten door Mc dat er een nieuwe Power Transformer in moest, want volgens Mc zou de trafo stil moeten zijn.
Lijkt mij ook wel met een amp van advies 15.000 euro, mijn Denen 520 van 180 euro is wel stil !!
Dus naar Audio Service, nieuwe PT erin, en ook meteen naar de tik en VU meters laten kijken.
Tik was omdat er geen mute op uitgangs relais zitten, VU meters opnieuw afgesteld.
Directe conclusie van Audio Service was dat de trafo nog steeds bromde (dus ook in hun pand) maar wel minder dan de vorige.
Nou, nee !
Dit was echt hetzelfde dus ik probeerde het te vergeten, samen met de start tik en slecht reagerende VU meters die nog steeds raar deden.
Ik kon hier toch niet mee leven en stoorde mij er dagelijks aan, mede gezien ik dit nog nooit met geen een versterker of receiver had mee gemaakt.
Heb de 9000 verkocht en gebruik nu een perfecte Sennheiser Ambeo soundbar, geen brom, geen tik, niets
Maar nu een aparte wending.Ik zet die Power Transformer te koop op Marktplaats, want die 3 maanden gebruikte PT kreeg ik mee naar huis van Audio Service, en ik krijg de een na de ander met reactie dat ook andere last hebben van brom met een Mc !!
Zeer bedenkelijk voor dit toch "High End" merk met hoge reputatie en dito prijzen, zoiets als een Ferrari die iedere ochtend niet wil starten........
Volgende opmerkelijk dingetje is dat ik last had van GSM storing met de buizen 252, en nu een buizen versterker heb voor mijn Technics SL1200 en die heeft nergens last van
Nou, het was een leerzaam project, en hoe prijzig ook, eerst goed testen.