Indrukwekkend kan je de set van Marco wel noemen.
Als je alles bij elkaar ziet is het eerste wat opvalt dat de gekozen componenten bij geen enkele
audioboer in deze samenstelling op de plank terug te vinden zijn.
De opzet van deze meet & greet was om Marco zijn set eens te bewonderen en te beluisteren en een vergelijk / verschil te vinden
tussen de NAD218thx en de Marantz SM-7 eindversterkers.
Wat ons allen opviel was dat het verschil tussen de NAD en de SM-7 eigenlijk niet zo groot was en dat beide goed in staat
waren om luidsprekers met een rendement van 83db aan te sturen en nog voldoende power over hadden.
Marco z,n vader / Marco / Maurice en Mars.
En niet te vergeten ons jongste lid maar fanatiek speakerbouwer Thom
De echte verschillen zaten in de voorversterkers.
De Rotel RC995 en de Marantz 1070 zijn qua leeftijd en bouw totaal niet te vergelijken.
Waar de 1070 over een toonregeling beschikt en deze niet uitgeschakeld kan worden stuurt de Rotel zonder omwegen de eindtrap aan
en denk dat hier al het grootste verschil in zit.
De sound van de 1070 is warmer maar niet altijd beter te noemen, is mede afhankelijk van de gekozen muziek.
Mijn voorkeur gaat uit naar jazz en Marco meer naar hardrock en metal.
De gebruikte luidsprekers waren de EX4 en de DLS-R55.
De EX4 hadden - maar dat is persoonlijk - meer body en de DLS-R55 is een wat minder forse luidspreker.
Het merk DLS was voor mij onbekend maar kan gezien de kwaliteit / prijsverhouding zich makkelijk meten met de grotere luidprekers.
De bouw is degelijk en zijn netjes afgewerkt en zo klinken ze ook.
Denk gezien de geringe afmeting en prestaties dat deze een goed alternatief is in huiskamers waar moeders de vrouw vaak ook mee wilt beslissen
over de afmeting van de speakers.
Wil besluiten dat het een leerzame middag is geweest met gezellige mensen en en Rotel vv een overweging waard is om thuis eens in mijn set uit te proberen.
En niet te vergeten dat een externe DAC een duidelijk verschil kan maken.
Marco bedankt voor de gastvrijheid en we zijn weer een ervaring rijker.
En als laaste bemerking:
In ieder mens schuilt nog het kind, dus Mars kon het niet laten om nog ff op de motor van Maurice te klimmen.
Wat mij betreft tot de volgende Meet & Greet.