Citaat van: RHK op november 15, 2020, 12:01:24
Ik doelde eigenlijk op jouw bovenstaande opmerking en vraag over de Antimode. Daarop zei ik dus ook, het kan toch echt wel goed.
Duidelijk.
Een punt is wel dat welke software dan ook die met ruimte correctie te maken heeft, niet de "heilige graal" is.
Wij zitten nu eenmaal met natuurkundige wetten en dat is dat een golf in een ruimte moet passen.
Past de golf niet dan is dat een vast staand gegeven, daar kan helaas geen software wat aan veranderen.
De golf kan je inkorten (vlak maken wat dit soort software doet), maar ineen schuiven om deze passend te maken gaat niet als je de toon hoogte (of toon laagte) niet wil veranderen, want dat ga je dan doen.
Als het zo simpel zou zijn werd iedere subwoofer inclusief ruimte correctie verkocht.
Dat het in jou situatie beter of goed gaat betekend niet dat het voor andere, in een qua vorm en samenstelling andere ruimte ook gaat lukken.
De kans dat het niet lukt is vele malen groter.
Het is en blijft moeilijk, en nagenoeg onmogelijk, een sub bass golf passend te krijgen in een ruimte anders dan een flinke kerk.
Ik heb het nooit goed gekregen, niet met 1 - 2 -3 of zelf 4 subwoofers.
En de nodige software getest en geprobeerd, maar helaas.
Alleen Antimode nooit, maar alle software werkt op nagenoeg dezelfde wijze, het kan ook niet anders vanwege de natuurwetten, en dat je uiteraard de golf zoveel mogelijk intact laat, anders veranderd de toon te veel wat ook vaak gebeurd, het zogenaamde "het klinkt digitaal" effect.
Maar als het bij jou goed werkt, top, en dan ben je een gelukkige subwoofer gebruiker