Citaat van: CBdicX op november 10, 2020, 20:15:42
Is het met Antimode en vergelijkbare correctie systemen niet zo dat na correctie iedere versterker en speakers hetzelfde zullen klinken in die ruimte ?
(ik heb het dus over speakers, niet subwoofers)
Dus de "Geest" word uit het systeem gehaald om een vlakke correctie te krijgen, en 1000 euro speakers zullen het zelfde (gaan) klinken in die ruimte als 10.000 euro speakers ?
Misschien wel verlost van kamer problemen, maar hetzelfde klinken, welke speakers/versterker dan ook ?
En werkt dit alleen met voor en eindversterkers, of ook met geïntegreerde versterker ?
En komt het analoge geluid na correctie niet digitaal over ?
Sorry voor de vragen en Off Topic........
Het gaat hier alleen om de perfecte afregeling van je subwoofer(s).
Hierbij de uitleg Van
DSPeaker.com, die doen dat beter dan ik;
Iedere ruimte (kamer) reageert op de geluidsgolven die uw subwoofer produceert. U neemt dat waar doordat op sommige plaatsen het geluid veel harder klinkt dan op andere plaatsen. Dat komt omdat lage geluidfrequenties tegen de muren van de kamer botsen en daardoor staande golven in uw kamer maken. Deze veroorzaken de dreunende bassen die het overige basgeluid maskeren. Bij geluidseffecten in actiefilms is het minder storend, maar bij muziek des te meer.
Niet uw subwoofer, maar uw kamer is hier debet aan. Gelukkig hoeft u uw kamer niet te verbouwen dankzij de Anti-Mode. Dit kleine apparaat elimineert de baspieken, waardoor het geluid veel natuurlijker, muzikaler en strakker klinkt.
Het installeren en éénmalig inregelen is eenvoudig: u sluit het apparaat aan op uw subwoofer, drukt op de knop en de Anti-Mode regelt zichzelf binnen enkele minuten in. Daarna is het apparaat klaar voor gebruik. Geen computers, geen software, geen gedoe. Gewoon genieten!
Op het HTForum is op het Antimode Forum hier genoeg over te vinden. Na de inregeling en meting door de 8033SII, heb ik een mooie,diepe strakke bas. Kortgeleden een 2e sub erbij aangesloten en prima!