platenspeler

Gestart door vielzweck, januari 23, 2008, 18:57:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vielzweck

wat is een interessante platenspeler uit de jaren 70 intresant ook qua geluid?
iemand tips? uh van marantz uiteraard.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HAL9000

geluid geen, dat is element :-P.

persoonlijk ben ik fan van de reVox 790  :yes:
mooi is voor mij de beagram 4002 schitterende machines!!!!

marantz 6300  8-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: HAL9000 op januari 23, 2008, 23:34:55
geluid geen, dat is element :-P.
stupid
Volgens mij zelfde vergelijking met cd-spelers. Het loopwerk maakt geen geluid, daar zorgt de dac voor?

Klankmatig wordt het meeste bepaald door het element. Zelf ben ik nog erg te spreken over een Benz Micro, past mij klankmatig erg goed.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Citaat van: Maurice op januari 23, 2008, 23:40:18
stupid
Volgens mij zelfde vergelijking met cd-spelers. Het loopwerk maakt geen geluid, daar zorgt de dac voor?

Klankmatig wordt het meeste bepaald door het element. Zelf ben ik nog erg te spreken over een Benz Micro, past mij klankmatig erg goed.

ja inderdaad de D/A converter geeft het uiteindelijke geluid.
Wat een merk als advance acoustic dan weer doet is, achter dat circuit.
Nog een een buizen ampjes plaatsen. Ik zeg het eerlijk Ik mis me advance...  :cry:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: HAL9000 op januari 24, 2008, 10:56:03
ja inderdaad de D/A converter geeft het uiteindelijke geluid.
Wat een merk als advance acoustic dan weer doet is, achter dat circuit.
Nog een een buizen ampjes plaatsen. Ik zeg het eerlijk Ik mis me advance...  :cry:

Wat heb je met die advance gedaan dan?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

vielzweck

Citaat van: HAL9000 op januari 23, 2008, 23:34:55
geluid geen, dat is element :-P.

persoonlijk ben ik fan van de reVox 790  :yes:
mooi is voor mij de beagram 4002 schitterende machines!!!!

marantz 6300  8-)

thx hal   :lol:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

vielzweck

Ik hoorde vandaag uit 2de hand dus ik kon er niet over doorvragen dat de platenspelers van marantz minder waren en dat dat te wijten is aan het feit dat ze een kromme arm hebben, een arm die rechtuit loopt zou beter geluid verzorgen.

Snijdt dit argument hout? :?
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Maurice

Citaat van: vielzweck op januari 24, 2008, 19:22:07
Ik hoorde vandaag uit 2de hand dus ik kon er niet over doorvragen dat de platenspelers van marantz minder waren en dat dat te wijten is aan het feit dat ze een kromme arm hebben, een arm die rechtuit loopt zou beter geluid verzorgen.

Snijdt dit argument hout? :?
Nee, niet persé.

Als ik bijvoorbeeld naar Thorens kijkt, die een mooie rechte TP16 arm heeft. Veel mensen investeren veel geld in een kromme SME3009 omdat deze beter moet zijn. Ligt er dus aan welke kromme arm je vergelijkt met welke rechte arm.

Daarnaast, welke eisen stel je? Een Transrotor van €2000 moet beter presteren dan een 2ehands van €50. Is het dan realistisch om een Marantz af te schieten?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

vielzweck

Citaat van: Maurice op januari 24, 2008, 23:30:26
Nee, niet persé.

Als ik bijvoorbeeld naar Thorens kijkt, die een mooie rechte TP16 arm heeft. Veel mensen investeren veel geld in een kromme SME3009 omdat deze beter moet zijn. Ligt er dus aan welke kromme arm je vergelijkt met welke rechte arm.

Daarnaast, welke eisen stel je? Een Transrotor van €2000 moet beter presteren dan een 2ehands van €50. Is het dan realistisch om een Marantz af te schieten?

maar zijn er onderscheidende verschillen tussen een rechte en en kromme arm los van de vorm natuurlijk en waarschijnlijk heeft de kromme arm een grotere lengte heeft dat wat te betekenen?

Marantz afschieten :? :? :?

Even los van de platenspeler, het enige argument wat ik ken is dat men misschien niet van het romige geluid van marantz houdt en verder natuurlijk de betere series en mindere zoals elk merk die wel kent, maar afschieten 't is geen bose  :no: :no: :wink: :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

mischa

Citaat van: Maurice op januari 24, 2008, 23:30:26
Als ik bijvoorbeeld naar Thorens kijkt, die een mooie rechte TP16 arm heeft. Veel mensen investeren veel geld in een kromme SME3009 omdat deze beter moet zijn. Ligt er dus aan welke kromme arm je vergelijkt met welke rechte arm.

Hou er wel rekening mee dat zo´n SME vele malen lichter is dan zo´n TP16.

Verder denk ik dat de constructie van de platenspeler wel invloed heeft op de klank ervan. Waarom zouden anders veel mensen de platenspelers modificeren tot in het oneindige? Dan zou een beregoed element toch voldoende zijn?

Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified