De speakers zijn goed aangesloten met iets dikkere kabels van de bouwmarkt (geen audiofiele). Ze staan in een normale huiskamer 5 bij 7 meter met meubilair. Ik kan de volumeknop van de Marantz versterker tot standje 3 openen en daarna wordt het lawaaiierig. De Marantz boxen klinken erg helder/schel, opgepompt en 'in your face', niet relaxt, al is de dynamiek/diepgang van het geluid goed. Persoonlijk vind ik ook dat de hoge tonen veel te breed worden uitgesmeerd, alsof je ze in een tunnel hoort. De middentonen en de bassen klinken rommelig. De enige muziek die goed klinkt is klassiek, synthesizermuziek en akoestische muziek. Zodra er gitaren in voor komen of vette bassen, klinkt het erg slecht en wollig. Zowel rock, dance als pop klinken niet goed. Ik heb hier ook nog mijn oude AR3a boxen staan, die nu enigszins kapot zijn, maar die klonken altijd veel relaxter, meer op de achtergrond. Misschien is het gewoon een kwestie van smaak? De cd-speler klinkt helder/schel, maar laat wel alles horen, ook de kleinste details van de muziek. Ik beoordeel het geluid terwijl de bas en hoge tonen knoppen van de versterker in het midden staan, dus neutraal. En wat betekent het als de volumeknop van de versterker maar tot 3 kan?