Citaat van: vielzweck op januari 17, 2008, 19:59:24
Over inspelen van luidsprekers heb ik ook een vraag:
Kan iemand bij benadering iets zeggen over wanneer boxen ingespeeld zijn die niet(!) met apparte maatregelen ingespeeld worden, maar door 'normaal' gebruik.
Als ik niet inspeel maar 'gewoon' begin met spelen merken jullie dan veschil tussen mijn niet express ingespeelde boxen en jullie boxen stel dat je dezelfde hebt? en blijft dat verschil?
Hallo , mijn eigen ervaring met het inspelen van mijn FOCAL - Electra 1037 BE is .
De importeur zij tegen mij dat ze ongeveer 200 uur moesten inspelen .
Ik heb mijn cd recorder vijf dagen op repeat gezet ( dit om mijn SA11-S1 te sparen ) .
Tijdens de eerste draaiuren trad er een overduidelijk verschil op .
Dat verschil werd uiteraard steeds kleiner naarmate het inspeel proces voorderde .
Na een dag of vijf ( 125 uur inspelen ) meende ik geen verschil meer te horen .
Toen ben ik een aantal dagen op hoog volume gaan draaien met muziek met veel slagbassen en acoustische bass ( en dan bedoel ik ook echt hard ) .
Toen werden de conussen pas goed soepel en ging het laag duidelijk dieper met meer voelbare druk .
Ik kon dus een mooi vergelijk qua klankbeeld maken omdat ik een week daarvoor de demo exemplaren twee weken lang thuis had om te beluisteren , en die waren wel ingespeeld .
Het heeft ook alles met de prijs van de luidsprekers te maken .
Ik bedoel , boxen van bijv : 200 euro zijn veel sneller ingespeeld dan boxen van bijv : 35000 euro om even een extreem voorbeeld te nemen .
Groeten EDWIN