Sorry maar ik zal ook nooit fan worden van B&W. Ik ben aan het rondkijken voor een SR7002 of liefst zelfs een SR8002. Vorigeweek de SR7002 gehoord op de B&W CM Serie, weet wel niet weke sub ze hadden. Sorry maar voor een luidspreker set van toch minstens 3500€ was dit zijn geld niet waard. De CM7's van 1600€ het paar worden gemakkelijk weggespeeld door mijn vroegere Wharfedale Diamond 9.5's van 500€ het paar.
Er was inderdaad geen dynamiek, maar ook in het hoog miste ik heel wat. Ook mijn vriendin vond de klank maar niks. Omdat ik zelf al een SR7500 heb, weet ik zeker dat het niet de receiver is dat hiervor zorgt.
Het is trouwens niet de eerste keer dat ik de B&W zo vind tegenvallen, ook toen ik pas mijn receiver had, en op zoek was naar fronts van max 1000 à 1500€ het paar heb ik B&W uit dit prijssegment gehoord, pfff was zijn geld niet waard. Moet wel zeggen ik heb ze telkens gehoord op een Marantz receiver op één uitzondering na in de VAD show dit jaar heb ik zo'n 5.1 bezig gehoord op Classé audio componenten, ook daar was ik niet overtuigd, De film iRobot met Will Smith stond op, maar zijn steml die uit de center kwam trok er niet op. Ik weet niet meer of het de FPM Serie of de VM1 serie was. Wel dat het de PV1 sub was.
Ik ben ervan overtuigd dat B&W top speakers bezit, maar dan in een veel hogere prijsklasse. Misschien zijn ze wel overprijsd.
Ik hoop echt voor u dat het de akkoustiek is, heb er hier ook wat last van, in mijn vorige woonst klonk de sub een stuk beter, maar nu blijft het allemaal nog steeds goed klinken.