Citaat van: themaestro op maart 16, 2022, 00:44:08
Ondertussen alweer ff geleden maar ik speel nog steeds met deze Mentor 5 luidsprekers en het is echt een openbaring, zoveel "lucht" tussen stemmen en instrumenten. Qua formaat vallen ze in het niet vergeleken bij mijn Tannoy XT8F set maar ze klinken echt fameus. Wel vrij analytisch, maar als je van jazz houdt en klassiek lik je je vingers erbij af. Heb er nu mijn Ming Da MC368 BSE buizen-amp aanhangen en dit werkt super. Ben een echte Dali fan aan het worden.
Ik ben ook een grote Dali fan, geweldige speakers.
Maar, ik ben ook een
Magnat
Gallo
Kef
Elac
Tannoy
Focal
Scandyna
Q Aucoustic
Heco
Jamo
JBL
Davone
SVS
Teufel
Golden Ear
Canton
fan, en ik zal er best een aantal vergeten...............
Maakt mij niet veel uit, ik heb binnen de merken midden klasse tot (zeer) duur gehad, nu heb ik de relateif goedkope Q serie van Kef staan, Q950, 650C en50A, in combie met de plattte T101 en 301 serie voor surround en surround back, bevalt (nog) uitstekend.
Zeker niet de mooiste qua afwerking, het is allemaal plastic en vinyl, maar op de drivers is niet bespaard.
Zou ik "mooier" willen dan is de volgende stap qua formaat de R7, gaat het meteen richting 1500 per speaker ipv 1000 voor een set zoals met de Q950.
Drivers, formaat en specs zijn dan ongeveer het zelfde, alleen mooier afgewerkt en daar betaal je flink voor, geluid zal 0,0 uitmaken, denk zelfs niet met de Reference serie, maar dat ziet er echt "gelikt" uit.
O ja, en achter hangt ook tegen het plafond een setje Gallo Adiva SE voor Rear Hight