Brom in alle speakers met 12v subwoofer trigger

Gestart door CBdicX, april 20, 2020, 08:02:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo, ik krijg een 50hz brom in alle speakers wanneer ik een 12volt trigger kabel (Jack 3.5 mm Stereo) gebruik van de Denon naar de subwoofer, die een trigger ingang heeft om "wakker" te worden.
Nu lees ik op het AVS forum dat dit op te lossen is door:

cutting the ground on the 12v trigger. I did that and soldered the positive wire back together and all is working fine.

De kabel word alleen gebruikt om een 12 v signaaltje naar de sub te sturen, dus niet voor muziek.

Maar wat word er nu precies bedoeld ?
Ik zou denken alleen de zwarte draad door knippen, maar lees hier dat ook de positieve word terug gesoldeerd, wat natuurlijk niet nodig is als alleen de zwarte word door geknipt.
Of begrijp ik dit verkeerd ?

geoffreyvanvugt

Wat ik begrijp is dat hij dus de kabel doorgeknipt heeft en dus de + kabel weer aanelkaar gesoldeerd heeft.
Dus wat ik hier uit opmaak is dat je een kabel kunt proberen zounder "ground". Ipv knippen solderen.

Dit is de pagina die je bedoeld? Helemaal onderaan staat de oplossing die je gepost hebt.
Misschien handig voor de meer technische leden onder ons.

https://forums.audioholics.com/forums/threads/ground-loop-through-dc-trigger-cable.75964/
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Stadium III

Je zou eens de zwarte aan de reciever kunnen maken voor aarde / ground

Rel had ook zon ding met brommen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: geoffreyvanvugt op april 20, 2020, 10:15:05
Wat ik begrijp is dat hij dus de kabel doorgeknipt heeft en dus de + kabel weer aanelkaar gesoldeerd heeft.
Dus wat ik hier uit opmaak is dat je een kabel kunt proberen zounder "ground". Ipv knippen solderen.

Dit is de pagina die je bedoeld? Helemaal onderaan staat de oplossing die je gepost hebt.
Misschien handig voor de meer technische leden onder ons.

https://forums.audioholics.com/forums/threads/ground-loop-through-dc-trigger-cable.75964/

Dus de zwarte door knippen, en klaar.
Ga ik proberen en laat weten of dit helpt......

CBdicX

#4
Citaat van: geoffreyvanvugt op april 20, 2020, 10:15:05
Wat ik begrijp is dat hij dus de kabel doorgeknipt heeft en dus de + kabel weer aanelkaar gesoldeerd heeft.
Dus wat ik hier uit opmaak is dat je een kabel kunt proberen zounder "ground". Ipv knippen solderen.

Dit is de pagina die je bedoeld? Helemaal onderaan staat de oplossing die je gepost hebt.
Misschien handig voor de meer technische leden onder ons.

https://forums.audioholics.com/forums/threads/ground-loop-through-dc-trigger-cable.75964/

SH#t, zitten 3 draden in, een rode (deze lijkt mij de 12 volt te vervoeren) een witte en een gele.
Welke moet er nu van die 2 door geknipt worden om "ground" te elimineren ?

Edit: gevonden, de GEEL is de ground.

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

CBdicX

Citaat van: geoffreyvanvugt op april 20, 2020, 20:06:06
Maar nu de hamvraag....
Is het gelukt??

Nee  :-(
Door geknipt maar de brom blijft.
Ik zet de sub wel op ON of Auto, dan is alles stil.
SVS vertelde dat dit een Trigger "dingetje" is en dat heel veel apparaten verbonden dmv Trigger last van brom hebben.

CBdicX

Kreeg van SVS nog te horen dat het een MONO Jack 3.5mm moet zijn dubbel afgeschermd.
Nou, ik heb gezocht maar die is nergens te vinden  :-(


CBdicX


The Good Son

Ik dacht ik plaats maar een nederlandse link voor diegene die niet zo goed uit de voeten kan met engelstalige websites

CBdicX

Citaat van: The Good Son op april 20, 2020, 21:24:00
Ik dacht ik plaats maar een nederlandse link voor diegene die niet zo goed uit de voeten kan met engelstalige websites

:gp:

CBdicX

Kreeg nog een "Eureka" moment.
Een 12 volt adapter op de Master/Slave stekkerdoos die ik gebruik, aan de adapter draad de 10 meter Jack gezet en klaar, alles werkt brom loos omdat dit volkomen gescheiden van de receiver werkt  :-D

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

CBdicX

Citaat van: geoffreyvanvugt op april 21, 2020, 08:39:27
Mooi dat het opgelost is. hello

Zit (gelukkig) soms in hele simpele oplossingen  :-)
Toch blijft het vreemd dat dit niet zonder brommen werkt, zou toch denken dat daar eens door de fabrikanten iets op bedacht word zodat de boel niet bromt.
Schijnt regelmatig te gebeuren met trigger verbindingen die daar toch voor bedoelt zijn.......