Sinds ik ook maar eens ben begonnen met het fenomeen nieuwsgroepen en het branden van het materiaal, vertoont mijn dv7600 soms wat kuren.
Tot nu toe speelde deze speler alles moeiteloos af wat hij binnen kreeg, ook gebrande dvd's die ik wel eens van anderen meekreeg.
Het probleem wat hij heeft, doet zich alleen voor met dvd-rw/dvd+rw. Of de speler herkent de dvd niet, laadt heel lang in en loopt dan uiteindelijk vast, waarna ik de speler uitzet. Of hij pakt de schijf wel, speelt wel af maar loopt na een tijde vast of gaat skippen. Oftewel,een film volgen wordt dan iets minder makkelijk
Met dvd-r etc dus geen enkel probleem. Deze speelt hij moeiteloos af.
Op zich zou je zeggen, brand dan alles op dvd-r of +r en niet op rw. Echter ik ken mensen die enorme stapels dvd's hebben liggen en na 1 keer kijken hier niet meer naar omkijken. Ik heb zelf wel een redelijke dvd collectie ( koop etc), maar om er nu nog een paar 100 bij te zetten, welke ik normaal alleen zou huren, dat wil ik dus voorzijn. Vandaar dat ik dacht, ik download, brand ze op een rewritable, wis deze weer en gebruik de schijf opnieuw. Datgene wat ik dan wel wil 'bewaren', brand ik dus wel op een dvd-r.
Herkennen andere gebruikers dit probleem of weet iemand hoe dit op te lossen is? Is het herkenbaar bij de dv7600 of ligt dit wellicht aan de schijfjes? Ik gebruik TDK schijfjes en brand met Nero versie 8, speed4.
Bij voorbaat dank voor hulp tips etc