Afspeelproblemen dvd's

Gestart door haythijs, januari 08, 2008, 10:24:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

haythijs

Sinds ik ook maar eens ben begonnen met het fenomeen nieuwsgroepen en het branden van het materiaal, vertoont mijn dv7600 soms wat kuren.
Tot nu toe speelde deze speler alles moeiteloos af wat hij binnen kreeg, ook gebrande dvd's die ik wel eens van anderen meekreeg.
Het probleem wat hij heeft, doet zich alleen voor met dvd-rw/dvd+rw. Of de speler herkent de dvd niet, laadt heel lang in en loopt dan uiteindelijk vast, waarna ik de speler uitzet. Of hij pakt de schijf wel, speelt wel af maar loopt na een tijde vast of gaat skippen. Oftewel,een film volgen wordt dan iets minder makkelijk :wink:
Met dvd-r etc dus geen enkel probleem. Deze speelt hij moeiteloos af.
Op zich zou je zeggen, brand dan alles op dvd-r of +r en niet op rw. Echter ik ken mensen die enorme stapels dvd's hebben liggen en na 1 keer kijken hier niet meer naar omkijken. Ik heb zelf wel een redelijke dvd collectie ( koop etc), maar om er nu nog een paar 100 bij te zetten, welke ik normaal alleen zou huren, dat wil ik dus voorzijn. Vandaar dat ik dacht, ik download, brand ze op een rewritable, wis deze weer en gebruik de schijf opnieuw. Datgene wat ik dan wel wil 'bewaren', brand ik dus wel op een dvd-r.
Herkennen andere gebruikers dit probleem of weet iemand hoe dit op te lossen is? Is het herkenbaar bij de dv7600 of ligt dit wellicht aan de schijfjes? Ik gebruik TDK schijfjes en brand met Nero versie 8, speed4.
Bij voorbaat dank voor hulp tips etc  :-)
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

dmeerpa

Zou het kunnen dat je problemen begonnen zijn met Nero 8 ? Zelf heb ik ook al problemen gehad met Nero na het verschijnen van bepaalde versies. Zo heb ik nu de indruk dat mijn CD Text niet meer wekrt met Nero 8.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

haythijs

Tja dat zou ook kunnen natuurlijk. Ik kan altijd proberen om een oudere neroversie er op te zetten, en kijken hoe de speler er dan op reageert.
Kan een brander ook het probleem zijn?
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Stadium III

je zou eventueel kunnen informeren naar een firmeware versie voor je dvd speler bij marantz

Verder zou het ook aan je progamma kunnen liggen

Kun je nog langzamer als 4x branden ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Ik heb ook bovenstaande problemen ervaren

Na het branden met Nero wilden de gebrande dvd`s ook niet meer lekker, door mijn 7600, worden afgespeeld
ook ik heb de schuld eerst gezocht bij de brander......maar het blijkt toch nero te zijn die gewoon enkele deeltjes van de bestanden niet goed doorgeeft aan de brander waardoor er telkens weer dvd`tjes de vullesbak in kunnen  :evil:

Ik brand nu maar via de mediaplayer  en dat blijkt beter te gaan  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maurice

Probeer eens een ander brandprogramma. Bijvoorbeeld alcohol 120% kan goed images branden.
Kan vaak verschillen per programma en dvd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

haythijs

Ik heb gisteren geprobeerd met een ander brandprogramma, burn4you. De speler reageerde goed erop, ik kon kijk en dacht, ja het werkt. Echter na een half uurtje toch weer het zelfd eprobleem, vastloper.skip.
Dus nu maar eens proberen via de genoemde alcohol120, en ook een ander merk dvd's. Wellicht dat rw's vanbijv Sony beter klikken met de speler dan de door mij gebruikte rw's van TDK.
Nu zit ik af en toe wel eens aan een htpc te denken, misschien versnelt dit 'probleem'  wel de stap naar zoiets :wink:
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

dmeerpa

Citaat van: haythijs op januari 09, 2008, 11:05:54
Ik heb gisteren geprobeerd met een ander brandprogramma, burn4you. De speler reageerde goed erop, ik kon kijk en dacht, ja het werkt. Echter na een half uurtje toch weer het zelfd eprobleem, vastloper.skip.
Dus nu maar eens proberen via de genoemde alcohol120, en ook een ander merk dvd's. Wellicht dat rw's vanbijv Sony beter klikken met de speler dan de door mij gebruikte rw's van TDK.
Kans bestaat ook dat het uw hardware is, de schrijver. Hebben hier op het werk ook al gehad met CD en DVD schrijvers dat ze na verloop van tijd slechte CD/DVD's schrijven.

Citeer
Nu zit ik af en toe wel eens aan een htpc te denken, misschien versnelt dit 'probleem'  wel de stap naar zoiets :wink:
Ik gebruik nog een andere oplossing, Ik gebruik een Freecom Mediaplayer 350 WLAN 500Gb. Dat is een externe HD, ik kan die via UTP, WiFi en USB aan mijn PC koppelen, het snelst is via USB. Ik copieer mijn films, muziek, foto's naar die HD. Deze HD kan ook aan uw Hifi en TV aangesloten worden onder andere via component en DVI waardoor zelf's HD resolutie mogelijk is (480p, 720p, 1080i, 1080p).
Ondersteunde video formaten: Video: AVI: MS-MPEG4v3/DivX/Xvid (except GMC/QPEL option), WMV9, WMV: WMV9, MP4: MPEG4 Video, DAT: MPEG1, VOB: MPEG2, MPG/MPEG: MPEG1/MPEG2.

Ik kan eenvoudig een DVD film copieren naar een ISO file, en deze op de HD zetten. Via een remote kan ik de iso kiezen op de TV, en speelt hij de film probleemloos af, eventueel zelfs met DTS sound-track. De Mediaplayer is ook in staat uw beeld te upscalen naar HD. De kwaliteit is heel goed, ik denk dat het beeld misschien wel beter is dan op mijn DV7600. Ik heb een 320€ voor betaald met HD van 500Gb.

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

haythijs

Tja wellicht is het de brander die het probleem is, hoewel de gewone dvd-r's nooit een probleem geven, evenals cd's etc. Ik probeer eerst wel eens wat andere dvd-rw en zo niet dan toch maar alles op dvd-r branden.

Het idee van een mediaplayer als de freecom, zit ook in mijn achterhoofd. Hoewel ik over deze ook wel eens mindere dingen gehoord heb. Deze speler zou dan niet altijd even soepel omgaan met verschillende formaten? Maar jouw ervaring is toch blijkbaar positiever  :-)
Echter lijkt een dergelijke speler, of bijv de nieuwe popcorn, mij een ideale oplossing. En geen bergen gebrande dvd's en toch ook behoorlijk HD proof. Althans ik begrijp dat je ook de hd rips vanaf nieuwsnet hiermee kunt afspelen?
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Maurice

Citaat van: haythijs op januari 09, 2008, 14:15:08
Tja wellicht is het de brander die het probleem is, hoewel de gewone dvd-r's nooit een probleem geven, evenals cd's etc. Ik probeer eerst wel eens wat andere dvd-rw en zo niet dan toch maar alles op dvd-r branden.

Het idee van een mediaplayer als de freecom, zit ook in mijn achterhoofd. Hoewel ik over deze ook wel eens mindere dingen gehoord heb. Deze speler zou dan niet altijd even soepel omgaan met verschillende formaten? Maar jouw ervaring is toch blijkbaar positiever  :-)
Echter lijkt een dergelijke speler, of bijv de nieuwe popcorn, mij een ideale oplossing. En geen bergen gebrande dvd's en toch ook behoorlijk HD proof. Althans ik begrijp dat je ook de hd rips vanaf nieuwsnet hiermee kunt afspelen?
Zelf heb ik een TVIX player, en deze kan werkelijk alle formaten probleemloos afspelen. Nadeel is wel dat er voor wifi een aparte stick gekocht moet worden en het menu misschien wat mooier kan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Citaat van: haythijs op januari 09, 2008, 14:15:08
Het idee van een mediaplayer als de freecom, zit ook in mijn achterhoofd. Hoewel ik over deze ook wel eens mindere dingen gehoord heb. Deze speler zou dan niet altijd even soepel omgaan met verschillende formaten? Maar jouw ervaring is toch blijkbaar positiever  :-)
Tot op heden geen problemen mee gehad. Wifi is wel heel traag.
Leuk is dat er ook een USB aansluiting opzit waar je een andere USB zoals MP3 speler , DVD lezer of harddisk kan op aansluiten en die kan je dan ook gebruiken via je TV en audio set.
Ik heb wel achterhaald dat die Freecom eigenlijkeen Airlinktek Mediaplayer is, en heb hun laatste firmware, deze is stukken recenter en lost wel wat bugs op. Ik hoop nui op ondersteuning van HDDVD en BLUERAY file extenties, de .ts dacht ik. Dan zou ik een USB HD-DVD (bv add-on XBOX) kunnen aansluiten en heb ik voor nog geen 200€ extra een HD DVD speler.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Willem-A

De DV 7600 is sowieso een probleemspeler. Klinkt niet leuk, maar het apparaat komt zeer vaak terug. Ik heb er destijds een stuk of wat getest en de eerste gaf het al op na zo'n 30 uur spelen. Toen was het al einde loopwerk. Ik ben er toen wat naast elkaar gaan zetten, maar er was er niet een zonder problemen: Slecht inlezen (op loading blijven staan en vervolgens niets meer), rammelen als een disc wat uit on-balans raakt en zelfs zo erg dat de disc van de spindel werd geworpen en in de speler belande, oververhitting (word sowieso erg heet), op hol slaan en vervolgens nergens meer op reageren, HDMI handshake-problemen, wegvallen van DTS geluid na een pauze of skippen, vastlopen en nog wat ellende. De DV 7001 is van een totaal ander kaliber en ik raad mensen dus ook af een 2e hands 7600 aan te schaffen, waarmee sommige verkoopsites vol staan. Dan liever kiezen voor een 7001. Overigens is het inleesprobleem ook al weer bekend bij veel SA 7001 modellen, die dan ook opvallend vaak te koop staan. Met de komst van de zogenaamde High-Speed loopwerken is het er allemaal niet beter geworden en loopwerken gaan veel te kort mee.

dmeerpa

Citaat van: Willem-A op maart 29, 2008, 16:41:14
De DV 7600 is sowieso een probleemspeler. Klinkt niet leuk, maar het apparaat komt zeer vaak terug. Ik heb er destijds een stuk of wat getest en de eerste gaf het al op na zo'n 30 uur spelen. Toen was het al einde loopwerk. Ik ben er toen wat naast elkaar gaan zetten, maar er was er niet een zonder problemen: Slecht inlezen (op loading blijven staan en vervolgens niets meer), rammelen als een disc wat uit on-balans raakt en zelfs zo erg dat de disc van de spindel werd geworpen en in de speler belande, oververhitting (word sowieso erg heet), op hol slaan en vervolgens nergens meer op reageren, HDMI handshake-problemen, wegvallen van DTS geluid na een pauze of skippen, vastlopen en nog wat ellende. De DV 7001 is van een totaal ander kaliber en ik raad mensen dus ook af een 2e hands 7600 aan te schaffen, waarmee sommige verkoopsites vol staan. Dan liever kiezen voor een 7001. Overigens is het inleesprobleem ook al weer bekend bij veel SA 7001 modellen, die dan ook opvallend vaak te koop staan. Met de komst van de zogenaamde High-Speed loopwerken is het er allemaal niet beter geworden en loopwerken gaan veel te kort mee.

Zelf heb ik een DV7600, heb geen van bovenstaande problemen gehad. Hij wordt inderdaad wel warm, maar als je voldoende ruimte laat rond de speler lukt dit zeer goed. De HDMI handshake-problemen zouden komen door de default setting dat de speler zowel NTSC als PAL DVD kan afspelen, volstaat om in de setup standaard PAL mee te geven.
Het enige wat ik heb tegengekomen is dat ik tijdens een film soms het beeld verlies. Soms een paar seconden soms langer. Eerst dacht ik aan een sclechte HDMI kabel, deze is nu vervangen, ander type maar zelfde merk. Mijn vermoeden gaat naar een slechte HDMI ingang op de DVD speler, want ik kan het probleem verhelpen door even aan de plug te prutsen. Nu is het probleem weer voorbij, maar vaak treed het terug op als ik mijn TV meubel heb verplaatst. Of de HDMI ingang van slechte kwaliteit is, of mijn HDMI kabel te zwaar, ik had er eerst een Audioquest HDMI-3, dit is een zeeer stuge kabel, en ik geef toe de kabel zorgde vroeger in mijn audio rack dat er heel wat spanning op de connecter kwam te zitten.
De enige reden dat ik als ik de kans krijg de speler vervang door de DV7001 is dat je via HDMI (is nog versie 1.0 of 1.1) geen hoge bitrate geluid kan door sturen, heb dan ook veel DTS DVD's die gewownmixt worden naar stereo. Nu via een digitale interlink kan ik het ook wel oplossen, maar verlies ik weer een digitale ingang op de receiver.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Willem-A

Fijn te zien dat jij wel tevreden bent. Misschien toch een bepaalde serie die de manco's heeft? Marantz gaf het in ieder geval wel eerlijk toe en inmiddels heeft er een remplacement voor mijn exemplaar plaatsgevonden en heb ik nu de DV 7001. Eigenlijk nog geen enkele klacht, al weigert ie wel eens incidenteel een SACD, maar die heb ik toch bijna niet (meer). Bij mijn DV 7600 maakte het ook geen verschil de speler op Pal te zetten. Hij is 4 keer ter reparatie aangeboden, waarbij 2 keer het loopwerk is vervangen, maar ze kregen het gewoon niet voor elkaar de speler probleemloos te laten weergeven. Op andere forums lees je overigens ook veel van de eerder genoemde klachten en daar is ook te lezen dat de speler vaak wordt vervangen voor de 7001. Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze vervanging, maar als je 7600 het perfect doet, dan is er natuurlijk geen reden het toestel te verkopen of in te ruilen.


Groet, Willem.

haythijs

Gelukkig kom ik niet teveel van de andere genoemde problemen tegen. Wel heeft de speler moeite om de sacd van dire straits te herkennen. Meestal pakt hij de cd laag, en dan kan ik hem net zo goed vanaf de cd speler beluisteren;)  Terwijl juist de surround mix van deze sacd een bonus is voor mij.
Omtrent het afspelen van de gebrande dvd's. Ik heb dus problemen gehad met tdk dvd-rw. Nu speel ik al en tijdje met sony dvd+rw. Dit gaat wonderwel goed. Bijna vrijwel geen problemen meer. Met 1 schijfje wel, maar hierop zit een dikke kras en wellicht is dat de oorzaak. Het lukt me dus nu weer vrij goed om films te volgen.
Ik was dus eerst van mening dat deze speler geen +rw kon afspelen. Maar het pakt dus wonderwel goed uit.
dvd-r of +r is geen probleem.
Wel jammer van de bovengenoemde kinderziektes en blijkbaar bij de ene speler meer dan de ander. Mijn vorige speler was een philips sa963, volgens mij zijn deze nog beruchter. Dus wat dat betreft valt deze Marantz me mee. En als hij zijn werk doet, is het echt een prima machine.
Ben soms wel aan het kijken naar een blu ray, bijv een ps3. Maar of deze kan tippen qua adio aan deze dv7600, weet iemand dit?
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme