Beste @geoffreyvanvugt
Kabels Feiten en Fabels is iets dat je zelf moet ervaren.
Gebruikers van zogenaamde high Tech interlinks gedraaide gespiegelde kabels, geven aan dat dit hoorbaar is. Ander vinden het onzin. Zie mijn ervaring
Ik heb met de audio set, voorganger van mijn huidige SR7007 een van de hul kabel tussen de CD speler en de versterker aangesloten. Deze mocht ik een tijdje lenen. Het zou gaan om een kabel van rond de 700 EURO. Er werd mij verteld dat de kabel eerst moest inspelen, waarbij ik al jeuk begon te krijgen.
Maar goed thuis gekomen mijn kabeltje van 40 EURO losgekoppeld, en de van hul kabel aangesloten......ik hoorde geen verschil, toen zo'n dropveter aangesloten, en weer gewisseld met VAN DE HUL....geen verschil waarneembaar ook het inspelen waaraan ik toch begon te twijfelen aan het nut hiervan. Geen verschil.
Na 6 weken werd ik gebeld door dat een goede vriend het kabeltje wilde testen, en heeft hem met flinke korting uiteindelijk gekocht. Hij hoorde wel verschil.
Hij heeft geblinddoekt de verschillen laten horen. Ik ben maar aardig gebleven dat ik wel iets hoorde. Wat hij MOEST horen was de 450 EUR die hij had neer getikt voor deze van de hul interlink.
Ik ga nu niet de wise guy uithangen en vertellen dat mijn ervaringen de juiste zijn. Ik denk dat het in verhouding moet zijn, als je een versterk van 30.000 EURO hebt staan met een paar speaker van een prijsklasse gelijk aan de aanschaf van de versterker, dat je misschien...misschien wel verschil gaat horen.
Die beste man, heeft thuis een audio set staan, waarmee je gelijk menig hypotheek kan afsluiten. Echt subliem geluid, geweldige ervaring. Maar of de interlinkjes een duid in het zakje hebben gedaan, weet ik niet.
kijk eens op deze site, ik wil niet beweren dat deze schrijver gelijk heeft. Maar komt voor mij wel geloofwaardig over.
http://www.the-paradox.nl/paradox/fouten/nl