Hoi iedereen,
Als nieuweling hier stel ik me graag eerst even voor. De naam is Ben, woonachtig regio Gent. Mekaniek, elektriciteit en elektronica zijn me zeker niet vreemd, en ik hou van mooie dingen, zoals oudere platenspelers en versterkers/receivers.
De 1060 kon ik onlangs op de kop tikken, maar na hier enkele uren heel mooi te hebben gespeeld, kwam er op het rechter kanaal ineens een stevig gekraak. Ik dacht oorspronkelijk een van de potmeters, maar het probleem zit hem in de eindversterker. Eerst alle elco's vervangen (dat was sowieso al de bedoeling) en daarna met losgekoppelde pre-amp en de luidsprekers rechtstreeks op de uitgang (die normaal eerst nog via de speakerswithen gaat) aangesloten, maar nog steeds zonder succes. Van als ik hem aanzet, komt direct dat gekraak, bij het uitzetten loopt dit rustig nog even door (ontladende condensatoren).
De volgende stap lijkt me om alle transistoren te gaan lossolderen en uit te meten, maar ik wou hier toch eerst even informeren of dit een bekend probleem is en of er eventueel een doelgerichtere oplossing zou zijn...
Ik dank jullie alvast voor eventuele reacties!!!
Vriendelijke groeten, Ben.