Gewoon een ervaring...
Ik luister graag en veel muziek, via diverse bronnen. Mijn huidige set up staat nu zo'n 2 en een halve maand, waarbij de platenspeler en de luidsprekers nieuw aangeschaft zijn. Voorheen ben ik nooit helemaal tevreden geweest met wat ik hoorde. Ook nu kwam ik er achter dat de luidsprekers enige tijd nodig hadden om tot hun volle potentieel te komen. Maar nu kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. (Zoals een keer eerder gepost, ik zoek geen high end set, maar gewoon degelijke set om van muziek te kunnen genieten)
Wat mij nu echter wel opvalt is dat de kwaliteit van een opname of de productie van een opname zeer bepalend is voor hoe ik het in mijn setting ervaar, grappig om te zeggen, want eigenlijk is dit zeer logisch. Maar toch, op de een of andere manier valt het gewoon meer op nu. Velen zal dit bekend in de oren klinken, maar ik vond het wel even de moeite waard om te delen...
Kortom, slechte producties vallen meer door de mand, terwijl aan de andere kant goede producties ook echt mooi klinken...
En daar geniet ik dubbel zo hard van!