Citaat van: Paul op november 25, 2019, 23:17:26
De dikke Bryston 4BSST eindtrap waar ik m,n zinnen op gezet heb zal dus niks toevoegen aan mijn Quad 405-2 ev of de Accuphase E-205 ?
Dat is mooi.
Even een vraag vooraf Paul,
Ben jij aanwezig geweest met het vergelijk met de heren Jacco en Henk bij mij in 2009?
Ik kan het me niet meer herinneren.
Verder heb jij contact met Henk ( Op het forum sowieso) dus vreemd zal het je niet overkomen neem ik aan?
De 405(2) kan 100 WPC leveren en de Bryston monoblokjes 300WPC
Ik heb nog een zwaardere versterker staan dan de Bryston maar echt veel verschil in pure SPL is er niet.
Van 100 naar 200 WPC heb je 3 dB winst in SPL wat merkbaar is maar niet om over naar huis te schrijven.
Dus die extra 1,5 dB m.b.t. tot de Bryston zal iets meer merkbaar zijn maar A: Jouw speakers kunnen die power niet aan en B: Er zijn geen verschillen mits de versterker correct versterkt.
Extreem grote versterkers zijn ook totaal niet nodig.
Genoemde heren zijn bij meer dan voldoende mensen thuis geweest en ook bij zichzelf is dit vergelijk gedaan met telkens dezelfde conclusie.
Ik had toendertijd ook een grote mond m.b.t. mijn buizenset ....helaas.....een mindfu*k.
In kwalitatief opzicht zijn de Brystons wel erg mooi en betrouwbaar.
Overschaduwen hedendaagse ''Marantzen'' met gemak.
Je weet hoe het correct vergelijken van versterkers in zijn werk gaat.
Ijken en dan direct schakelen om onze hersenen niet de kans te geven om het e.e.a. te vergeten en het psychische effect te vermijden.
quote:
mr_marantz
There can be only one............classic Marantz!
Re:Waarom bijen kunnen vliegen
« Reactie #396 Gepost op: 17 juni 2011, 15:20:30 »
Citaat van: dickster op 17 juni 2011, 15:13:52
Er is hier in het verleden een vergelijking geweest tussen ASR versterker geweest en een goedkope Sony. Er is daar door een panel naar geluisterd die ik prima in staat acht er verschillen tussen uit te pikken. Niemand hoorde daar verschil.Jij mag raden welke versterker op dat moment dienst deed in huize van Duijn.........
En om het nog interessanter te maken: ook met een legendarische buizenversterker was het feest. :wink2:
Meer dat dit valt er niet te melden omtrent dit onderwerp.