Gisteren om 12.15 uur kwam ik aan op een heel mooi plekje in Cuijk. Ik dacht ruim op tijd te zijn maar was de laatste, gelukkig was er nog een lekker stuk Limburgse vlaai van Roy over. René en Sander had ik al eerder gezien, Wilfred en Roy nog niet. Leuke mensen!
Bij binnenkomst kun je niet om de hobby van SB heen, de speakers imponeren je tegemoet en de 2 Marantz sets uit betere tijden maken mij, naast stikjaloers
, erg nieuwsgierig naar de klank. Zet een paar mensen met een duidelijke passie, veel ervaring en kennis bij elkaar en voor je het weet is de grote wijzer een paar keer rond gegaan. De set werd natuurlijk wel aangeslingerd. De muziek kende ik niet en gaf mij niet direct een indicatie van het kunnen van de set, vanwege gebrek aan referentie, maar het klonk wel imponerend. Wilfred ging nog even de windkracht 10 opzetten met een nummer van Yello, mijn hemel wat een druk komt er uit die speakers! Ondanks dat de ruimte verre van optimaal is (onder meer de luisterplek tegen de muur aan) vond ik het allemaal erg lekker klinken. Mooi om te horen hoe SB praat over zijn eigen spullen en aanwijst waar hij op let. Hierna de speakers van René aangesloten, lang verhaal kort: zijn gewoon erg fijne en mooi klinkende speakers met een warme klank, erg in balans! Daarna mijn actieve speakers aangesloten, die kunnen qua formaat wel 5x in die van René's en ik denk 20x in de Klipschen... Speakers klinken absoluut anders dan in mijn woonkamer, sommigen vonden ze prima klinken, de ander wat te dun. Even nog flink het volume opendraaien op hetzelfde nummer van Yello, maar dan merk je dat ze wel een sub nodig hebben. Die heb ik gelukkig ook
Vervolgens verplaatsen we ons naar de techniekhoek voor een ontzettend interessante uitleg en live presentatie over versterkers. We misten compleet dat de vriendin van Wilfred de worstenbroodjes allang op tafel had gezet
. Wilfred legde geduldig uit hoe de boel in elkaar zit, ondanks mijn hardnekkige vraagtekens boven mijn hoofd werd het wel steeds duidelijker. Erg leuk om te zien en horen hoe iemand met echt verstand van de technische zaken de mythes ontkracht.
Als toetje gingen we nog even allemaal naar d slaapkamer
, om ons te vergapen aan een wand vol Marantz historie en lekkernijen. Waanzinnig!
Wilfred, hartstikke bedankt voor deze gave middag en tot een volgende keer!