Citaat van: TurboMarco op juli 23, 2019, 18:11:26
Ik begrijp dat je uitgangen bedoelt ,maar dan nog heb je daar echt geen 2 paar van nodig om bi-wire toe te passen .
In principe niet, maar het maakt het wel een stukje makkelijker. Mijn PM11-S3 heb ik ook ook met A+B bi-wired aangesloten op de mijn filters. Een soort van bi-wiring 2.0 deluxe.
Als je zou willen kun je ook een 2de set luidsprekers aansluiten op het enige paar terminals, maar met A+B gaat ook dat makkelijker.
Waar me ook een beetje om ging is dat ik heel veel meer dan prima versterker-tips voorbij zag komen maar die qua uitrusting best nogal verschillen. Een wat moderne versterker heeft allicht een optische, HDMI of zelfs een USB aansluiting. Dat kunnen best zaken zijn waar iemand niet bij stil heeft gestaan.
Die boodschap van mij ging denk ik ietwat verloren.
Citaat van: Stadium III op juli 23, 2019, 19:09:31
Biamping en biwireing zijn 2 verschillende dingen
Tegen wie heb je het?
Ik ken het verschil inderdaad.
Bi-wiring schijnt (
simpel gesteld en voor zover je er waarde aan hecht) als voordeel te hebben dat de energie die gepaard gaat met de laagaansturing geen invloed (feedback) kan hebben op het signaal van de hoge frequenties. Je kunt soms zelfs je middentoners apart aansluiten.
Bij Bi-amping gebruik je aparte versterkers voor laag en hoog . Je krijgt dezelfde voordelen als bi-wiring en je kunt ook je versterkers qua vermogensbehoefte afstemmen op de aan te sturen drivers.