Die "nordost touwtjes" heb ik ook tussen mijn receiver en dvd/sacd speler, alleen 1 setje analoog.
Eerst had ik een standaard kabeltje voor analoog en een coax van oehlbach voor digitaal, er was best kwaliteits verschil te horen. Toen zelf analoge kabels gemaakt; rubber coaxkabel en vergulde stekkers gekocht bij een elektronica zaak, setje voor totaal €25,-. Dit geluid was ook wat wollig, dreunende lagetonen en ook de rest was niet super. Toen had ik ook zoiets als thom, even geen zelfbouw meer en gelijk een paar "goeie" kopen.
Mijn keus ging toen ook tussen kimber en nordost, bij toeval vond ik en paar gebruikte reddawn op internet en heb die toen gekocht voor ongeveer €170,- (nieuw bijna €300,-
). Wanneer ik nu de reddawn vergelijk met de digitale oehlbach hoor ik maar zeer weinig verschil in mijn set, de reddawn klinkt nèt wat sprankelender en lage tonen zijn net wat strakker maar of dat nou echt zoveel geld waard is.... Maar ja , het oog wil ook wat hè.
Mijn vdh cs122 hybrid luidsprekerkabel heb ik vervangen door de super flatline mk2 van nordost(biwire).
Daar was een veel groter verschil te horen, beter in mijn oren, zelfs mijn vrouw vond het stukken beter klinken.
alleen passen die kabels niet achter een plintje..... hihi erg hè, maar niet heus..