Citaat van: TurboMarco op januari 21, 2019, 11:06:00
Ik geloof wel dat de combinatie versterker & luidsprekers wel goed is ,het gebeurt ook maar zelden dat dit niet het geval is .
Het grote probleem is dan ook de combinatie luidsprekers & akoestiek ,en met het inzetten van een extra versterker en centerspeaker los je het probleem niet op ,je maskeert het probleem dan alleen maar .
Bovendien creëer je dan weer fase problemen .
Kan je een foto plaatsen van beide speakers zo als je die nu opgesteld hebt staan ?
De foto van de linkerspeaker suggereert dat hij nog een eind naar voren geplaatst dient te worden om de afstraling van de mid/hoog driver te bevorderen .
Een fase probleem heb ik niet gehoord toen ik een Center als test neer gezet had, ging prima met de Fronts.
En waarom zou dat plaats vinden, de Center krijgt het signaal direct van de Ruby.
Misschien een milliseconde trager omdat het van de Ruby naar de receiver gaat, bewerkt word naar mono, en dan naar de speaker.
Misschien meetbaar, maar hoorbaar ?
Dat naar voren plaatsen kan in mijn geval niet, ze staan 3.5 meter uit elkaar en ik zit op 2.5 meter van de speakers, en de luisterplek ook nog eens op 2 plekken die 3 meter uit elkaar staan.
Plaats ik de Fronts naar voren dan word het allemaal nog extremer qua indraaien ect, ik heb dit getest, en het moet "leefbaar" blijven in huis.
Dus een ongelijkbenige driehoek (zoals eerder omschreven) en 2 uit elkaar staande luister punten.
Dit probleem zal ik met iedere standaard vloerstaander hebben, en in het verleden met 2 knotsen van Magnat, de Quantum 1009 S, had ik dit probleem niet, maar dat was met een receiver en gebruikte toen ook de Center als ondersteuning, dus een 3.0 opstelling wat ik nu ook ga doen.
En problemen maskeren is een onderdeel van Audio gezien nagenoeg niemand in een huiskamer situatie de correcte opstelling kan neer zetten, er zit altijd wel iets (of iemand) in de weg.
Allemaal prima wat ze in die manuals zetten, zoveel vanaf de achterwand, zoveel vanaf de zijwand(en), zoveel uit elkaar, luisterplek op de punt van de gelijkbenige driehoek.
Tja, bij Stassen in het kasteel lukt dat allemaal prima, maar nu bij Piet en Wilma thuis