En dan nu het meest lastige !Hoe nu verder ?
De Definion is weer ingepakt en gaat retour Teufel, nog 3 dagen de kans gegeven maar het geluid van de D3 is naar mijn smaak te donker, te nadrukkelijk in het laag/midden gebied.
De Kef T301 is lekker helder maar mist wat "ballen", dat heeft de D3 dan weer wel, het is duidelijk dat de 301 een speaker is die zeer bescheiden van formaat is, zo klinkt hij ook.
Ondanks de potente subwoofer ontstaat er toch wel een gat tussen wat de 301 kan en doet, en het deel dat de sub doet, ondanks dat ik de x-over van de sub op 150 Hz heb staan, dus toch wel ruim in het 301 werk gebied.
Verlagen van de x-over help niet veel voor de 301, word eerder storender.
Dus dat ik naar wat anders wil en moet kijken is duidelijk als ik de Ruby wat eer aan wil doen, en zijn volle potentie gebruiken.
Ik ben een zware film gebruiker, ik jaag er 4-5 per week doorheen, dus zoek ik een speaker die op dat gebied ook zijn mannetje staat, goede heldere vocalen en wat LFE potentie (en het liefst er fraai uitzien voor partner van het vrouwelijke geslacht)
Dat is dus voor mij het lastige, een goede muziek/film speaker, wat kan het leven soms "moeilijk" zijn
(
suggesties zijn welkom !! )