Zoals de titel al zegt: wat is jullie meest memorabele, bijgewoonde concert/ live-optreden? Maakt niet uit wat: biertentfeest, concert, festival
Ik zal zelf beginnen.
2008: Als diehard metal- en grunge liefhebber kreeg ik via mijn 4,5 jaar jongere broertje en frequent concertganger te horen dat zowel Metillica en Rage against the Machine op Pinkpop 2008 hun kunsten ten gehore zouden brengen dat jaar. Mijn broertje was het jaar eerder reeds PP ontgroend door toedoen van zijn vriendin/ vrijgezellenfeest.
Aldaar volledig genoten van deze 2 optredens. De toon was gezet: wie bij mijn set gekeken heeft, weet dat dit de trigger was voor mijn huidige audio-obsessie: zoewel hardware als softwarematig. Terugkijkend op die 10jr. tijd, heb ik reeds een hoop bewerkstelligd, nog maar te zwijgen van het geïnvesteerde geld (voor een hobby natuurlijk bijzaak)
Even ter toelichting: pas laat op gang gekomen als stappende puber. Echter wel op mijn 16de naar 1e bluesconcertjes in het "Babbeltje" te Roermond tussen 40-er, 50-er en 60-ers. Geweldige herinneringen: eerst poolbiljart en dan muziek luisteren.
En dan nu aangekomen bij 2009.
Tijdens PP2008 nog meer de smaak te pakken gekregen van Metallica. Dus mijn broertje voorgeslagen: Metallic Ahoy maart 2009 (Death Magnetic Tour). 10.000 tickets waren binnen no-time uitverkocht. Kon ik echter via MP nog 2 tickets bemachtigen tegen de oorspronkelijke vraagprijs (65 euro; inmiddels reeds verhandeld tegen 200+)
En heb destijds dus het meest memorabele live muziek-event tot dusver beleefd. Getuige: minstens 60 collectabele albums/ bootlegs en singles verder. Mijn muzieksmaak is inmiddels duidelijk verbreed, maar dit was het moment dat ik het licht zag.
Gr. FUCHS
ZO NU JULLIE.