Lees uw reactie goed door en controleer op spelfouten/zinsopbouw.

Gestart door Paul, december 27, 2007, 23:24:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Lees uw reactie goed door en controleer op spelfouten/zinsopbouw.

Bovenstaande zin kwam ik op een ander forum tegen.
Misschien zinvol om dit hier toe te passen ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

opzich doe je dat toch altijd ?

je kijkt als je zinnen kloppen en als er de grooste spelfouten uit zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

Citaat van: Stadium III op december 27, 2007, 23:27:48
opzich doe je dat toch altijd ?

je kijkt als je zinnen kloppen en als er de grooste spelfouten uit zijn

Jij en ik misschien wel maar af en toe lees ik hier dingen ........... frusty violent1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Arnoud-(KoyBoy)


Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

vielzweck

Citaat van: Paul op december 27, 2007, 23:24:56
Lees uw reactie goed door en controleer op spelfouten/zinsopbouw.

Bovenstaande zin kwam ik op een ander forum tegen.
Misschien zinvol om dit hier toe te passen ?

Altijd leuk zo'n spelfoutendiscussie.

Opa verteld:

vroeger kinders werd email gebruikt als katte(n)belletje simpel, op interne netwerken op kantoren en in bedrijven, zoals hordes nu smsen met alle goedemorgels vandien.  :lol:
Ach ja misschien kende men elkaar nog persoonlijk op kantoor en werd er wat minder moeilijk over gedaan als Klaas zich verhaspelde.

Met internet kwam het allemaal wat anders te liggen. De nieuwsgroepen denk ik met name aan het onpersoonlijke van het medium.
De een dreef de ander al dan niet bewust in de hoek en de ander brandde de een af op zijn spelfouten.

Ik vind dat heel onbeleefd (vandaar dat ik de topicstarter dankbaar ben dat hij het onderwerp met een  neutrale aanleiding aan heeft gezwengeld  hulde! pompom   )

Ik zou irl niet durven iemand op zijn spraakkunst aan te spreken.
nou ja wat ik iemand irl niet durf te zeggen probeer ik ook op internet niet te doen.

(In de engelse comedie "the office" zaten vaker van die heerlijk pijnlijke correctiemomenten: Ricky Gervais is daar een meester in)

Ik weet dat dat niet de bedoeling was van de topicstarter integendeel een oproep tot gewoon 'net' schrijven niet meer dan dat.
Daar sta ik achter.

Ikzelf schrijf nog vacantie met een c omdat ik dat als kind zo heb geleerd en als spellingsboekje als ik daar al eens gebruik van maak gebruik ik de witte spelling (info op internet) Taal is van ons allen wij maken de taal enz.

Ik probeer begrijpbaar te zijn en dat vereist enige schrijfwijze afspraken.
Echter met elkaar praten: dat staat op plaats 1 is mijn strikt persoonlijke mening en of het dan taaltechnisch perfect moet zijn......?

En dat zegt iemand die van huis uit onderwijzer is, maar ook liefhebber van hoe mensen spreken, van dialecten en talen, van persoonlijk uitdrukkingswijzen van versprekingen en verschrijvingen. En zelf nogalwat schrijffouten maakt omdat ik liever over ga naar het volgende mailtje, liefhebber van snelheid hè?

ergens in al het bovenstaande heb ik mijn punt gemaakt .... toch ?   :-)




Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

erwin

dA val tog bes wel Mee of nie? :-D

GrTz eRWiN
Citaat van: Paul op december 27, 2007, 23:30:54
Jij en ik misschien wel maar af en toe lees ik hier dingen ........... frusty violent1
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

thom


Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM


mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun