Citaat van: Zoldar op januari 24, 2019, 11:47:18
Waar ik het niet met je eens gaat worden is in 1 nuance. Ik zie niet alle reviewers als betaalde reclameschrijvers. Sommige wel hoor.
Wel even goed lezen dan want ik heb nergens beweerd dat
alle reviewers betaalde schrijvers zijn .
Wel presenteer ik als een feit dat betaalde reviewers niet objectief kunnen zijn ,je hoeft het daar niet mee eens te zijn ,maar die stelling kan je met geen mogelijkheid onderuit halen .
Het lijkt er op dat voor een aantal mensen objectief een vies woord is ,men blijft blijkbaar liever in een droomwereldje hangen ,op zich is dat niet het probleem totdat diezelfde mensen halve waarheden gaan verspreiden ,dat kan je dus ook zien als een halve leugen .......vreemd want je bent eerlijk of oneerlijk .
Voor de goede orde ik doel uiteraard op mensen die van hun sponsor producten toegeschoven krijgen en/of betaald worden .
Een review kan mijn inziens wel nuttig zijn als er duidelijk gemaakt word onder welke omstandigheden er getest word en waarbij belangrijke criteria in acht genomen word(ps de door jou aangehaalde Stereophile doet dat met regelmaat) ,zoals :
Het toepassen van luidsprekers met een laag/gemiddeld/hoog rendement ,en vermelde impedantie curve's .
Het toepassen van level matching tussen versterkers .
Het draaien op verschillende geluidsniveaus waarbij gemeten word wanneer een versterker op de grens komt van zijn kunnen .
En als kers op de taart ook nog eens blind testen om in absolute zin een subjectieve waarneming uit te sluiten .
Gelukkig zijn er nog reviewers te vinden die aan die criteria voldoen ,zoek maar eens op YouTube .
Ik heb ook nog even een stukje gezien van de betreffende LowBeats ,behalve dat zij een zeer geringe aantal volgers hebben zijn hun hits bedroevend laag ,evenals hun reviews die van een bedroevend niveau zijn.
In die zin vind ik het nog interessanter wat Paul McGowan te vertellen heeft ,met als grote verschil dat hij zichzelf sponsort