marantz cd10 of teac vrds10 ?

Gestart door mars, december 26, 2007, 13:01:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

mars

welke van deze twee is de meest betrouwbare  :?

heb zelf een cd 10 maar die gaat naar iemand anders ( broer, als beloning voor een klus) maar ik vind hem wel erg oke verders , dus ik koop er mischien weer een , ohof de teac

zalikdoendan :?

grtz mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

genesis

Qua betrouwbaarheid zal het niet zoveel uitmaken, het loopwerk is alleen totaal anders van deze 2 machines. Klankmatig is de CD10 beter/mooier dan de Teac vrds10, de VRDS 20 of 25 is wel leuker dan de CD10 zeker omdat dat het een heel goed loopwerk is en een upgrade met een betere DAC maakt dat je de VRDS dan gewoon kan houden.

Nadeel van beide machines is dat er geen reserve onderdelen bij de fabrikant meer voor te krijgen is. (van de marantz weet ik het zeker en omdat de Teac's uit dezelfde periode zijn neem ik aan dat daar hetzelfde voor op gaat) Wat wel weer een voordeel van de CD10 is dat er veel van verkocht zijn en aangeboden worden, ook kapotte CD10's die je dan voor weining aanschaft en als donormachine kan gebruiken waardoor je lekker kan doorspelen met de marantz. (heb zelf ook een donor machine voor de CD10 van mijn zoon :wink:)

Genesis

TurboMarco

Citaat van: genesis op december 26, 2007, 13:08:42
ook kapotte CD10's die je dan voor weining aanschaft en als donormachine kan gebruiken waardoor je lekker kan doorspelen met de marantz. (heb zelf ook een donor machine voor de CD10 van mijn zoon :wink:)

Genesis
Dat begrijp ik even niet  :?
Wat heb je aan een defecte CD10 om die vervolgens als donor te gebruiken,wat er stuk gaat is de laser en de snaartjes zijn ook aan slijtage onderhevig,verder gaat er aan zon speler niet veel stuk.
De snaartjes zijn eenvoudig te vervangen,de laser lukt ook nog wel.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

genesis

Citaat van: Marco op december 26, 2007, 13:18:08
Dat begrijp ik even niet  :?
Wat heb je aan een defecte CD10 om die vervolgens als donor te gebruiken,wat er stuk gaat is de laser en de snaartjes zijn ook aan slijtage onderhevig,verder gaat er aan zon speler niet veel stuk.
De snaartjes zijn eenvoudig te vervangen,de laser lukt ook nog wel.

Jij zegt het, bij ons was de motor al een keer kapot een een printboard. shutup Tevens is nooit het gehele board kapot alleen een IC of wat anders, dus zo hebben we eigenlijk genoeg om de CD10 gangbaar te houden.

Genesis

TurboMarco

#4
Citaat van: genesis op december 26, 2007, 13:47:18
Jij zegt het, bij ons was de motor al een keer kapot een een printboard. shutup Tevens is nooit het gehele board kapot alleen een IC of wat anders, dus zo hebben we eigenlijk genoeg om de CD10 gangbaar te houden.

Genesis
Ik juich dat helemaal toe hoor! ,ik vind het namelijk alleen maar mooi dat de oude machines in ere worden gehouden ,als je ziet wat de 88er Denon DCD-3520 van mij de afgelopen jaren al gekost heeft incl aanschaf 2e hands word je voor gek verklaard (ca  €700,-),want laten we eerlijk zijn in principe is zon ding afgeschreven,ik neem dan ook aan dat je de schrootprijs betaald voor een defecte speler zoals de CD10? ,en wat doe je met de overgebleven onderdelen ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

genesis

Zoals ik: Naar Belgie rijden (280 km) en € 100 neertellen voor inderdaad schroot nopompom (was een Belg met Nederlandse handelsgeest violent1) Maar goed dan nog heb ik niet al teveel betaald voor mijn zoon zijn CD10 (€ 330 inclusief allen extra bijkomende kosten)

Genesis

mars

ik ga denk maar voor een nieuwer model , want het gaat mij om betrouwbaarheid ( ik sluit me enigzins bij sbm aan , want ik vindt de verschillen marginaal) 
speel nu ook met een HK 760 , en euh die klinkt ook goed .  Maar zoals ik zei de cd 10 is nu de deur uit , en ik wil daar een vervanger voor!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op december 29, 2007, 07:47:51
ik ga denk maar voor een nieuwer model , want het gaat mij om betrouwbaarheid ( ik sluit me enigzins bij sbm aan , want ik vindt de verschillen marginaal) 
speel nu ook met een HK 760 , en euh die klinkt ook goed .  Maar zoals ik zei de cd 10 is nu de deur uit , en ik wil daar een vervanger voor!

grtz mars
En al besloten wat het gaat worden ?
Zou zelf een cd10 willen proberen en vergelijken kijken wat de meerwaarde t.o.v. de Denon dcd-1500 is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Ben ook wel benieuwd. Binnenkort staat er bij mij een Meridian 200/606 en een CD10 naast elkaar ter vergelijk.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op april 02, 2008, 22:19:33
Ben ook wel benieuwd. Binnenkort staat er bij mij een Meridian 200/606 en een CD10 naast elkaar ter vergelijk.
Misschien een cd vergelijk maken, maar ja zal wel bij een idee blijven.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op april 02, 2008, 22:21:45
Misschien een cd vergelijk maken, maar ja zal wel bij een idee blijven.
Mogelijk wel, zit de komende tijd niet ruim in de tijd. En ik weet ook niet hoelang ik de spullen kan laten staan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op april 02, 2008, 22:26:01
Mogelijk wel, zit de komende tijd niet ruim in de tijd. En ik weet ook niet hoelang ik de spullen kan laten staan.
Bekend probleem en je woont niet naast de deur.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

oi

Ik ben nog steeds in de markt voor een cd speler, ik heb de tijd ,als ik iets zie voor een leuke prijs dan hap ik...

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain