Citaat van: govi73 op september 12, 2018, 12:13:14
Ik zoek advies, omdat mijn hifi winkel geen Marantz meer verkoopt. En ik nu maar via internet moet bestellen. Ik wil toch graag weer een Marantz receiver, omdat mijn cdspeler en bluray ook van Marantz zijn.
Ik heb nu een SR6005 en wil die vervangen. Ik twijfel tussen SR6012 en SR7012.
Mijn wensen en vragen:
- Mijn huidige SR6005 heeft een lichtere kleur dan mijn CD6006 en UD7007. Ik wil dat de front zijkanten ook diep zwart zijn;
- Goed geluid in stereo en HT; (ik heb een 5.1 opstelling). Is de 15 watt verschil merkbaar?
- Makkelijke en goede streaming mkv, .iso, etc. vab NAS met de receiver;(mediaplayer overbodig?)
- Makkelijke en goede streaming van mp3 van NAS met de receiver; (Sonos Connect overbodig?)
Alles wat jij hier zoekt is met een hedendaagse receiver prima te doen.
Ik zelf stream vanaf een NAS, zowel MP3/FLAC als ook films.
Gaat allemaal met 1 druk op de "Smart select" knop, eenvoudiger kan niet.
Afwijkende kleuren komt vaker voor, kleur verschillen ontstaan omdat de fronts/kasten niet bij 1 leverancier vandaan komen en er zo helaas kleine verschillen ontstaan, zie ik bij alle merken.
15 watt verschil ga je niets van horen/merken, het geluid word voor 95% door de speakers gemaakt, niet de versterker.
Wel zijn er wat verschillenen tussen receivers betreft geluid instellingen, dus grappen en grollen wat je achteraf kunt instellen.
Wat dat betreft vind ik persoonlijk Denon de fijnste.
Ik zou eens Marcel van
H&C bellen, veel audio kennis, goede prijzen.........