Goed
Gisteren was het dan zover op naar Lemmer
Ik was om 12.15 aangereden naar Arnhem om naar Marco toe te gaan en vanuit daar samen naar Lemmer te vertrekken
Naar een openstaande brug en stoplichten die geen groen kende zijn we aangekommen in Lemmer en hebben we de Familie ontmoet
Geoffrey woont met zijn gezin in een klein en ik schat in monumentaal pand waarin hij de groote van zijn HT wel op 1 gezet heeft , ik vindt het gaaf dat je dit zo voor elkaar krijgt
Bij binnenkomst familie ontmoet en een vervreemde man die ik al kort geleden eerder gezien heb ook ff een hand gegeven ,hoi Wim
Later kwam ook Rene binnen vallen en was het gezelschap compleet
Goed wat dan ?, ja black sabbath erin en eens kijken wat het mag zijn, moet zeggen dat de eerste indrukken helemaal niet slecht zijn ,was onderweg al wel op de hoogte gebracht door Marco dat de Jamo erg aangenaam zijn ,dit moet ik ook bekennen dat dat ook zo is !
Fijne speaker met een goed midden gebied en niet in your face !
Goed dan nog maar wat andere disc's erin ,ondertussen ben ik verder aan de praat geraakt met Geoffrey over de keuze om zijn speaker opstellen zo te maken zoals het nu is
Hierin kreeg ik mee dat hij de plaatsing van zijn Atmos van internet heeft gehaald en ook eigenlijk niet voorheen bij iemand geluisterd heeft ,jammer snap ook goed dat niet iedereen het heeft om de hoek
Afijn de discs vlogen er doorheen zo als bier bij Marco
Maar toch had ik het idee dat er zo al meer potentie in zijn set zit !
Dus aan de gastheer gevragen als hij het goed vond als ik eens in de menu's ging rotzooien om te kijken hoe alles staat
Geen probleem ,wat hebben we dan gedaan ,subwoofer direct op zijn houten vloer gezet zodat er mee leven in komt met het laag en voor het moment 4 db eraf gehaald in volume
Crossovers op subwoofer goed gezet ,speakers anders gezet en de front fullrange gezet
Geoffrey had alles op 80 hz gezet van de grootste tot de kleinte luidspreker ,jammer want je haalt er toch wel veel balans uit
Dus naar dat we dit veranderd hebben , hebben we weer wat opgezet en gelukkig hadden we positief resultaat geboekt in zijn set !
Alles komt meer tot leven en dat was de bedoeling en het leuke van een M&G
We hebben van alles gehoord en eigenlijk komt alles wel goed uit de bus ! ik moet ook zeggen dat ik zeer verwend ben hier thuis maar de set van Geoffrey is geen straf in zijn woning
Dit zeg ik er ook zo bij omdat zijn Acoustiek in zijn wonig zeer goed is met veel hout en aankleding die hij in zijn ruimte heeft gedaan !!
Geoffrey bedankt voor het gastvrijheid en gezelligheid, dit rond 21.30 gezegd te hebben zijn we vertrokken naar Arnhem en vanuit daar weer terug naar huis ,00.15 was ik thuis en hebben we 12 uur M&G erop zitten met reistijd erbij die gezellig en leuk was !!