Klussen en schilderen weer op de rit thuis. Dus even de tijd op zondagochtend genomen om de nieuwe Audyssey meting te doen met nu de Rotel eindbak er tussen en de Hepta Expressions als surround speakers. Ijskast even op veilig, geen dreigende momenten van kerkklokken en minimaal passerend autoverkeer. Dus maar begonnen. Al eerder merkte ik dat de Klipschen niet volledig tot hun recht kwamen, totdat ik in de Audyssey instelling bij audio de fronts op bypass had gezet. Dat maakte een enorm verschil in de dynamiek, zeker in het laag.
Bij de meting werden de fronts en de surrounds op full range gezet. Dyn.volume werd op 0 gezet. Sub op -8. Wederom klonken de Klipschen na deze meting geknepen. Weer de L/R op bypass voor Audyssey gezet en Dyn.volume op Light. Sub op 0 Db. Veel beter! Waar het aan ligt weet ik niet, je zou verwachten dat Audyssey het geheel perfect zou afstemmen. Maar ik ben tevreden zo, het geheel klinkt nu lekker vol met een strak, mooi laag, zonder gebonk of iets dergelijks. Tot zover wat ik heb gedaan.