Citaat van: dikdejong op juni 02, 2018, 13:41:21
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en hoop een prettige tijd hier te gaan doorbrengen!
Ik heb sinds kort een SR7012. Had de laatste firmware upgrade, ik denk dat dat die van februari jl. is.
Gisteren ging de receiver, terwijl hij spelend aanstond, op stand-bye, ging uit dus en ging een upgrade installeren!
Ik lees nergens op marantz sites over een nieuwe upgrade. Heeft iemand dezelfde gebeurtenis?
Hij heeft wel netjes ge-upgrade en ging na paar minuten weer vanzelf aan en ging verder waar hij gebleven was.
Vond het wel raar. Ik weet dat ik in de instellingen automatisch upgraden heb ingesteld dus weet ik dat ik geen melding onscreen krijg dat er een nieuwe upgrade zou zijn. Maar toch. Ik zie het ook nergens vermeld staan dat die beschikbaar zou zijn. Als ik op de Marantz site mijn type en serienummer aangeef zie ik niet de nieuwe upgrade staan. Ik dacht ff: He, dat is de lang verwachte DTS: VirtualX update? Maar kan nergens zien of dat zo is.
Ik denk wel dat het DTS VirtualX is, want daar was het "wachten" op.
Bij mij deed de Denon (X8500H) het zelfde en kreeg ik inderdaad VirtualX.
Het werkt alleen als er er een
max 7.1 signaal binnen komt, zodra dit Atmos / DTSX is, krijg je geen
V=X, want zo komt het in het display, bijvoorbeeld Dolby Digital V=X of gewoon DTS VirtualX.
Ik heb op dit moment geen hoogte speakers hangen want ik ben bezig 6 plafond speakers aan te leggen dus heb ik nu een 7.1 opstelling. wat dus 7.1.6 gaat worden.
Met schakelen van 7.1 naar V=X merk ik wel wat verschil maar het kan geen hoogte speakers vervangen.
Het is duidelijk een "geknutseld" geluid wat bij mij zwaar over komt, iets teveel bass en niet helder genoeg, en ik vind de Center te nadrukkelijk aanwezig in V=X.
Als je echt hoogte effecten wil ga dan voor 4 Height speakers hoog aan de muur, of 2/4 plafond speakers.
Ik gebruik daarvoor de KEF T101 en die zijn zo met Bison Polymax met de muurplaat aan het plafond te lijmen en er hoeft dan niet geboord te worden
Ik blijf altijd van mening, monteer speakers op de plek waar je het geluid vandaan wil horen komen !
Heb ook Dolby Enabled getest, de plafond kaatsers, en daarvoor geld het zelfde als V=X, het doet wel wat maar kan niet op tegen speakers op die plek.
Als ik moet kiezen tussen DE en V=X dan zou ik mijn speaker geld in de zak houden en V=X toepassen.
Maar dan wel de Audyssey APP kopen (10 euro) en dat donkere geluid van V=X er uit halen.