Goedendag.
Ik wilde mijn geluid wat upgraden thuis, en uiteindelijk een Marantz NR1602 met een REL Q100 en Harman Kardon surround speakertjes op hun kop getikt. De SAT TS7BQ.
Het formaat van de versterker was bepalend gezien de dikke modellen simpelweg niet in het audiomeubel passen, maar het moest natuurlijk goed spul zijn. Door de vele goede referenties voor de Marantz gekozen, en tevens was dit een koopje dus snel gehandeld. Ik was toen niet op de hoogte van de Auddysey mic en heb daar niet naar geinformeerd, achteraf maar die bleek verdwenen..
De enigste op MP word vandaag opgestuurd. Nu is dit niet noodzakelijk, maar mijn verstand van frequenties, hrtz ed is dusdanig klein dat dit wel eens erg handig zou kunnen zijn. Ik ben handmatig bezig geweest maar om alleen al beeld en geluid te krijgen was al een opgave. Heb de kpn box, ps3 en ps4 allen via hdmi aangesloten en uiteindelijk heb ik beeld en geluid. Ik weet niet eens meer hoe.. Er zijn dan ook nogal wat mogelijkheden zoals jullie ws weten.
Is hdmi the way to go, of is het digitaal aansluiten via bijv optisch beter? En ik had niet eens heel lang een paar BNS zuilen die teveel aanwezig waren en dan bedoel ik niet het geluid.. Tevens heb ik nog een paar Wharfedale diamond III speakers die nooit aangesloten zijn geweest.
Ik zit te twijfelen of ik die als frontsspeakers zal gaan gebruiken ipv de Harmannetjes. Wat zou jullie advies zijn?
Zeker in combinatie met de Sub. Er is mij verteld dat de freq van de sub moet staan op de max freq van de speakers, klopt dit?
Ik verwacht de Audyssey binnen een paar dagen, maar daar zal geen smurf uit komen lopen om aan de knoppen van de sub te draaien, dus wat zouden goede begin waarden zijn voor de freq en volume van de sub? De Marantz gaat daar ook mee aan de slag begrijo ik, maar laat ik het niet te moeiljk maken dacht ik zo.
De sub staat nu overigens via lfpe aangesloten, maar ik heb ook een (naam even kwijt..) driepolige aansluitkabel meegekregen die op de grote aansluiting past op de sub. Dat zou een signaaldoorgave bieden wat ook meedoet met de speakers? Wat zou de voorkeur hebben?
Last but not least, Spotify. Het netwerk geeft een aantal opties, media server,
lastfm.com en napster.Spotify zou via lastfm geluisterd kunnen worden(hoe weet ik niet maar vind het zowiezo omslachtig) maar lastfm is helaas maar in een paar andere landen beschikbaar. Is het mogelijk om via dnla rechtstreeks te streamen vanaf een telefoon? Of pc natuurlijk, maar de tel is,altijd aan en bij de hand zeg maar. Een bluetooth module heb ik, die kan met een verloop van tulp naar aux eventueel gebruikt worden. Gezien er blijkbaar geen aux aanwezig is, wat op zich al best vreemd is.
Bied de optionele bluetooth module hier nog voordelen eventueel? Naast het eerst moeten pairen van de losse mdule waarschijnlijk wat telkens opnieuw moet.
Zo, dat zijn nog best veel vragen, ik laat het hier maar even bij.. Ik heb het apparaat ook nog maar een paar dagen, wellicht zijn sommige vragen een beetje RTFM, maar ik ben er nu toch.
In ieder geval alvast bedankt voor alle tips en info! O ja.., de sub heeft een nieuwe foamrand dus die moet even relaxed aan doen een weekje. Is mij ook verteld.