Citaat van: xander32 op januari 18, 2018, 06:41:03
. ... m.i. de eerste tekenen dat je het gevoel met het heden, de huidige wereld, kwijt aan het raken bent.
Dat is niet aan de orde, alleen met mijn grootste hobby muziek/audio heb ik veel meer met het oude dan het nieuwe. Het gevoel met nieuwe audio ben ik wel kwijt, streamen doet mij helemaal niets, ik moet iets uit een hoesje halen en dan of in de cdspeler stoppen of op de platendraaier leggen. Het nieuwste wat ik heb is spotify op de laptop, dat gebruik ik om muziek te ontdekken. Niet via de buizenset maar op de koptelefoon.
Het gevoel met de huidige wereld kwijtraken doet denken aan een kluizenaar die afgelegen woont, geen familie meer heeft en langzaam ongezien doodgaat. Met een vrouw die docent is aan het VMBO en twee op het HBO afgestudeerde volwassen dochters van 25 en 26 jaar is het gevoel kwijtraken van de huidige wereld niet aan de orde. Die houden je goed bij de les. Wat ik hoor van hun en zelf merk is dat de jeugd totaal geen interesse heeft in audiospullen. Een smartphone een goede laptop en soms een televisie is genoeg. Mijn dochters willen alleen maar nadenken over Apple andere merken kijken ze niet naar.
Wat ik ook kwijtraak is de nieuwe media, die raak ik niet kwijt die heb ik nooit gehad. Het altijd bereikbaar moeten zijn, overal op moeten antwoorden, altijd een mening moeten hebben. Dus wat dat betreft heb je helemaal gelijk, dat gevoel met het heden is er niet en gaat er ook niet meer komen.
Oude audio?, zie bovenstaande foto's, geen enkele Marantz van nu kan daar tegenop. Qua uiterlijk niet en qua hoorbare prestaties denk ik ook niet.