Citaat van: Paul op januari 17, 2018, 19:16:01
Ze zijn nooit weggeweest maar de meeste zijn kuddedieren.
Oh streamen is een hype..... Ga ik ook doen. Het zelfde met de nieuwe herontdekking van het vinyl en straks inzien dat de CD ook wel wat was ja sommigen.
Dat vinyl wordt een beetje te gek, kan bijna geen cd meer vinden alles wordt ingedeeld voor LP's. Assortiment cd's wordt steeds kleiner, ik wil wel kopen in de winkel maar ze hebben het niet. Lp's koop ik wel 2ehands, al 25 jaar lang maar nu is het grote gros een hype aangepraat en moet een iedereen LP's hebben. Duurt maar een jaar of 2 dan komt men erachter dat LP's slijten en toch minder klinken dan CD's. Als straks de meeste LP's kampvuurgeluiden geven gaan de nieuw gekochte draaitafels weer naar zolder, de historie herhaald zich en raken de CD's weer in de mode.
Gelukkig hebben we in Grunn speciaalwinkels op muziekgebied, voor klassiek, voor blues en jazz. Ik kwam veel bij Plato maar die hebben niet veel meer, ja LP's. CD's kunnen ze wel bestellen, dat kan ik zelf ook daarvoor ga ik niet naar de winkel, ik wil direct iets meenemen en 20 minuten later in de cd-speler stoppen.
Marantz moet die oude modellen weer gaan uitgeven tegen een fatsoenlijke prijs. Het duurste hebben ze al jaren geleden al gedaan, de ontwikkeling ervan. Het spul wat ze nu maken is nogal aan mode onderhevig en de kwaliteit steekt niet boven de rest uit. Ze moeten de SA8400 opnieuw uitbrengen dat vind ik een mooi apparaat, die zou ik kopen.
Blauw licht is mooi maar dan wel van blauw gloeiende buizen en niet van de verschrikkelijke blauwe leds, het zijn geen koelkasten.