Hoe ziet jouw marantz apparaat er van binnen uit?

Gestart door PM95, augustus 11, 2006, 12:22:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

ll0ll

#45
Ik heb ook de pm17 mkII, en vind het een schitterend apparaat. Zowel qua uiterlijk als klank.
Heb altijd een pm80 gehad en dacht in combinatie met m'n cd16 een mooie klank te hebben, maar de pm17mkII opent toch wel weer een nieuwe wereld. De pm80 klonk ietsie rijker/warmer, de pm17mkII is stukken gedetailleerder wat voor mij een plus is.
Uiterlijk vind ik prachtig vooral vanwege de temperatuur meter. Ik heb de zwarte pm17mkII en dat goudkleurige metertje ziet er gewoon hardstikke luxe uit.

Paar fototjes:


             
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mahansz

aha, een broertje ontdekt! Ziet er mooi uit hoor, wel een beetje van hetzelfde :-D :-D :-D
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

He, maar zie je die foto van het metertje van die van mij? Mijn temp meter komt niet verder dan iets voorbij het midden als ie aanstaat. Soms blijft ie zelfs iets voor het midden. Ik zie regelmatig foto's van metertjes waarbij de wijzer bijna op 2/3 zit, ver voorbij het midden dus. Hoe doet ie dat bij jou? Moet ik me zorgen maken?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mahansz

ja, daar snap ik dus geen hol van. hierv??r had ik een 'gewone' pm17 en die bleef ook op de helft hangen. Nu heb ik dus een pm-17mkII en deze slaat veel verder door......terwijl verder alles hetzelfde gebleven was :?
Ga ik me dus afvragen of het nou aan de gevoeligheid van het metertje ligt (misschien is de ene tempmeter gevoelig dan de andere), of dat het nou aan de versterker zelf ligt. Daarbij zit ik me nou ook nog af te vragen wat nou erger is...........
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

Ah, misschien toch een mooie gimmick van marantz, die temp meter?  :wink:
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mars

Citaat van: mahansz op juni 30, 2007, 19:16:20
tja, moeilijk te omschrijven, maar errug fijn hoor! De boel wordt gewoon h??l erg muzikaal neergezet, een gitaar is een gitaar, een piano is een piano (en dus niet ??n of andere keyboard ofzoiets). Klinkt stom, maar als je het hoort, snap je wat ik bedoel.
Als je op zoek bent naar nieuwe speakers en je houdt van muzikaliteit, dan moet je zeker eens Totems beluisteren....!

hai hello

ja ik denk dat speakers nog wel het een en ander kunnen verbeteren bij mij , ik heb zelf een classe cap151 en een creek evo versterker en marantz cd10 en als speakers heb ik studio de schop ( jumbo) en  en ik heb ook nog een set op geslagen hier,  dat is een hele rotel set , rc 1070/ rb1070 en bij behorende tuner en cd speler , dit spulletje staat bij mij ivm verbouwing en problemen bij eigenaar , en het ziet er naar uit dat het nog een heeeeele tijd blijft logeren , oja bij behorende speakers zijn dynaudio's audience 72 ( erg mooi maar hebben heel veel stroom nodig heb ik gemerkt)
ik ga een vriend van mij vragen of die foto's wil nemen en plaatsen, ik ben hier zelf nogal een knuppel in, zo als je al begreep neem ik aan.

enfin speakers dus........ hoe gevoelig zijn jou totems

grtz mars HB
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

dynaudio staat daar inderdaad om bekend, je moet er een flinke eindversterker achter hangen (maar wel erg mooi). Studio de schop heb ik nooit gehoord, weet ik dus niet....
De totems zijn op papier ook niet al te makkelijk aan te sturen: 86,5 Db en 4 ohm, maar in praktijk valt dit wel mee.. 'k heb ze ook geluisterd op de instap Rega versterker en deze kon ze gemakkelijk aansturen hoor
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

hai

ja dit klinkt idd als een nogal veel eisende speaker,  maar ik ga ze toch eens luisteren!!
hey en hoeveel stroom(amps) levert de pm17 ook alweer?  ff ter vergelijk voor mij

thnx  mars HB
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

de pm-17 levert 60 watt op 8ohm en 100 watt op 4 ohm (RMS). 'k ben benieuwd wat je ervan vindt!  :wink:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

hai

ja wattage dat kan ik me nog herrineren , maar ik bedoel eigenlijk hoeveel stroom die bij die watts levert?

grtz mars HB
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

phoe da's een goeie, weet ik eigenlijk niet....... nopompom  waar kan ik dat ergens terugvinden dan?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

hai

dat weet ik niet joh , mischien staat het in de handleiding?  weet je, ik heb gemerkt dat het heel erg veel uitmaakt of je een versterker van pak hem beet bijv 100 watt met 10 amp peak current , of een versterker met ook 100 watt maar dan met bijv 40 amp peak current, deze laatste zal echt veel beter in staat zijn om lastige speakers aan te sturen , en zal ook zeker wel stabieler zijn!!!

grtz mars HB
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Stadium III

Ik denk dat ie de 180w moet hebben

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SB_Marantz

Citaat van: ll0ll op juni 30, 2007, 21:38:49
Ik heb ook de pm17 mkII, en vind het een schitterend apparaat. Zowel qua uiterlijk als klank.
Heb altijd een pm80 gehad en dacht in combinatie met m'n cd16 een mooie klank te hebben, maar de pm17mkII opent toch wel weer een nieuwe wereld. De pm80 klonk ietsie rijker/warmer, de pm17mkII is stukken gedetailleerder wat voor mij een plus is.
Uiterlijk vind ik prachtig vooral vanwege de temperatuur meter. Ik heb de zwarte pm17mkII en dat goudkleurige metertje ziet er gewoon hardstikke luxe uit.

Paar fototjes:


             



Ziet er goed gebouwd uit die PM-17

Wie durft een vergelijking aan met de oude garde?

Gaarne een PM bij interesse.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM