Hoe ziet jouw marantz apparaat er van binnen uit?

Gestart door PM95, augustus 11, 2006, 12:22:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan

Zoals gewoonlijk bij Marantz (SA)CD-spelers ziet ook deze er zeer verzorgd uit.

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op februari 23, 2009, 00:34:17
Ooow ik dacht hij schroeft zijn eigen sa7 open. Valt wel een beetje tegen  :lol: clown1


Nee hoor die schroef ik echt niet open voor alleen maar een foto te maken .
De foto's komen van internet af , maar dat zag je zelf al .


Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Laat ik het zo zeggen. Zelf ben ik ook te zuinig op m'n spullen om ze open te schroeven. Laat staan je eigen sa7

Marvin

ik durf niet eens het klepje te openen om me batterijen te vervangen....  nonono


Marvin

goed, dat durf ik dan wel.
maar veel verder ga ik niet hoor!!  :-D

MadVillain

 :lol:

Het probleem bij mij altijd is met dingetjes openmaken, is dat ik altijd schroefjes overhoud :)

Zelfde bij pc's dingen inbouwen :-D

Marvin

een pc doe ik tegenwoordig ook, met me broer aan te telefoon.  clown1

die hebben gewoon standaard teveel schroeven, dat kan niet anders.....  :-D

BernHardN

het is mijn werk om dingen open en uit elkaar te schroeven, dan is eeb cd/dvd speler penuts (of pindaas)  :-D

gerard

Citaat van: BernHardN op februari 24, 2009, 15:38:55
het is mijn werk om dingen open en uit elkaar te schroeven, dan is eeb cd/dvd speler penuts (of pindaas)  :-D

Zo te lezen is het open schroeven/uit elkaar halen bij de meesten het probleem niet.....  :roll: :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain


HiFi gek

Dat kan toch eigenlijk niet mis gaan met die schroefjes , gewoon een questie van heel goed opletten waar ze hebben gezeten .

Ik heb zowel de SA7-S1 als de Accuphase versterker een keer open gehad .
De versterker was erg simpel met de schroefjes en de afdekplaat .
Voor de cd speler was het even heel goed kijken en zoeken voor ik doorhad wat ik allemaal wel niet los moest maken , er is geen schroefje te zien en de bovenplaat kan er niet af , alles moet gedemonteerd worden vanaf de bodemplaat en ook de zijkappen moeten er vanaf , pas dan kun je hem inwendig bekijken .
Maar uiteraard geen schroefjes overgehouden , maar wel een zoekwerk waar ik niet vrolijk van werd .

De reden was trouwens dat ik toen heb geƫxperimenteerd met AHP glaszekeringen die een beter geluid zouden moeten geven maar het in de SA7 helaas niet deden , maar wel beter klonken in de versterker .


Groeten  EDWIN  B

Marvin

topic van een tijd geleden, maar hij is gisteren toch open geweest.....  :-D

binnenkant sr8300





















joep


cpunter

Wellicht is dit ook leuk om te bekijken, vele Marantzen van binnen, met tekst en uitleg en een compleet overzicht van alle Philips CDM mechanismen op een rijtje: http://www.hifi-advice.com/inside-classic-cdp's-MAIN.html